Alla inlägg den 2 september 2018

Av Sofia - 2 september 2018 16:48

En go helg har snart passerat. En lugn helg. En helg utan större aktiviteter förutom några timmars kampanjande i grön jacka på stan igår. Alla partier var representerade runt torget och gågatan i Nässjö stad. Jag var nog lite naiv och tog bara grön Center-T-Shirt under gröna Centerjackan. Det blev väldigt kallt efter ett tag. Fingarna vitnade och jag höll mig varm genom att hålla en mugg varmt kaffe i händerna.  Men kaffet kallar som bekant rätt fort. Det var trevliga timmar. Förutom en hel del prat med människor som faktiskt kommer fram blir det naturligt mycket prat med de gröna kollegorna. Det blir en slags samhörighet - en go gemenskap när vi står samlade. Otroligt härligt att höra att de flesta som kommer och snackar är helt överens om att vi måste rösta på ett parti som står för att värna demokrati, att alla är lika värda. Det är ett viktig val. Nästa söndag blir en ödesdag, för Sverige och för våra kommuner.  När jag kom hem från stan tog jag en varm och kanske lite för lång dusch. Det behövdes. Inte för att jag var så speciellt smutsig men värmen var gudomlig.


Idag var det varmare. Klädde mig alldeles för varmt på min löpartur. Det var sommarväre. 4,4 mil har jag kämpat ihop denna veckan. Riktigt stolt över mig själv. Den bästa runden genomfördes i hällande regn. Den sämsta rundan gjorde jag idag - i ett otroligt härligt väder. Ibland svarar verkligen inte kroppen. Idag talade hjärnan och kroppen inte ens samma språk. Helt slut - fanns ingen kräm alls. Jag tog ett kort över Spexhultasjön och idag var det extra vackert. Spegelblankt!


Jonas och jag besökte oxå MIO idag - har varit helgnöjet den senaste tiden. Hade en ganska fet värdecheck som såklart ska användas. Ett soffbord till nya huset - check. Sedan blev det en runda till förrådet för att hämta en massa köksprylar som det finns dubbelt av när Jonas flyttade hit. Mycket bra att ha nu. Diskmaskinen går för fullt.


Ha en fortsatt go söndag!


 

Spegelblank Spexhultasjö

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards