Alla inlägg den 3 september 2018

Av Sofia - 3 september 2018 15:50

Vilken höstdag! Inte ett moln på himlen och härlig klar luft. Dimman över Runnerydssjön i morse när jag gick till jobbet var en vacker vy. Kallt om benen när jag gick iväg kl. 06.30 - varmare när jag gick hem. Så härligt att se att naturen verkar ha återhämtat sig gott, i varje fall när det gäller gräsmattorna. De flesta är nu frodiga och gröna. Hur det är med grundvattnet är jag mindre inläst på.

Idag säger jag stort grattis till mor och far. Idag, den 3 sep, för 58 år sedan gifte de sig i Vallsjö kyrka. Härligt och långt äktenskap. Innerligt tacksam att de har livet kvar, pigga och fulla med energi för väldigt mycket. Mitt ständigt dåliga samvete att jag besöker dem för sällan (kan liksom aldrig bli för ofta) dämpas åtminstone av att de har varandra. Ödmjukt tacksam att jag får ha dem kvar i mitt liv. Det är ändå i min ålder få förunnat. 3 barn har de uppfostrat och 9 superfina barnbarn har de berikats med. Förhoppningsvis följer det ytterligare en generation och jag hoppas att de även får uppleva barnbarnsbarn.

Jag smet hem tidigare idag. Många flextimmar plus och inget möte inbokat. Resten av veckan ser det annorlunda ut. Barnen är hos mig denna veckan och det är väldigt trevligt att då och då finnas i huset tidigare än halv sex. En god bok i solstolen i lagom värme plus en kopp kaffe ? ja, det är vardagslyx.

Ha en fortsatt fin måndagskväll!

Grattis mamma o pappa

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards