Alla inlägg den 26 september 2018

Av Sofia - 26 september 2018 17:38

En av de mysigaste stunderna på dagen är när jag går upp med Jonas kl. 05.50 och tar på mig min morgonrock. En vit 8praktiskt!), mjuk skapelse. Vi sätter oss vid köksbordet en kort stund innan han tar bilen till jobbet på Ingarps Trä. En liten kopp starkt kaffe och en skål yoghurt får mig att vakna till och sedan kommer jag iväg tidigt till jobbet. Just värmen från min sköna morgonrock lockar bort mig från den goa sängvärmen och det känns lite lättare att gå upp. Jag vet, det kanske låter löjligt men det man tror på, det tror man på.


Nu har jag beställt en ny morgonrock. Ja, det blir lite dubbelt av en del nödvändiga kläder och en mjuk och varm morgonrock är ett sådant plagg. Beställde den från Hemtex och det var kampanjpris och halva priset. Färg rosa (mindre viktigt) men samma goa material som den jag redan har. Frid och fröjd – jag gick till ICA och skulle hämta ut paket efter SMS-avisering. Visade mitt leg och så kom personalen tillbaka och sa att jag inte kunde få ut det jag hade beställt. Mitt förnamn stod inte på paketet (utan bara efternamnet) och även om jag bedyrade att det finns ingen annan kvinna i hela Sverige, världen med det efternamnet ++ min adress gick inte den lätte. Rådet jag fick var att jag måste ringa Hemtex och be dem ändra i ICA’s namnregister. Detta var en fredag eftermiddag och när jag ringde var klockan efter 17 och de hade stängt för helgen. Ringde på måndagen och förklarade ärendet och Hemtex ursäktade sig med att de hade krångel med sin lagerlogistik. Gick till ICA samma dag och när jag skulle hämta ut paketet igen hade ICA returnerat paketet till Hemtex. Någon signal från Hemtex att så skulle ske. Trodde jag skulle bli tokig. Ingen skugga över ICA’s personal eller Postnord - det var Hemtex lagerlogistik som åter spökade.


Dagen efter ringde jag Hemtex igen och de sa att de inte kunde förstå vad som gått fel men att de skulle skicka om leveransen. Jag bad dem för säkerhets skull att kolla så mitt förnamn stod med på paketet. Nu har jag åter varit på ICA. Yes – jag fick ut mitt paket. Nu sitter jag hemma vid köksbordet igen och har provat den nya morgonrocken och jag inser att det kommer vara lika mysigt att få ta på sig den i Solbacka. Om inte ännu mysigare…. Det måste vara färgen.


Idag gjorde vår förvaltningschef sin sista dag hos oss. Sorgligt och lite ledsamt när han kom och sa adjö. Han sa några väldigt fina ord om mig som medarbetare och önskade mig lycka till med fortsatt arbete på Tekniska Serviceförvaltningen. Jag bevarar dem med glädje i mitt hjärta och de kommer att värma mig länge. Det är så - vissa saker suger man åt sig lite extra och får en att sträcka på sig lite. Önskade honom lycka till med nya utmaningar!


Ps. Jag är pigg idag - en hel dag utan Alvedon. Märkliga kropp!!


 

Mjuk o mysig

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards