Direktlänk till inlägg 5 oktober 2018

Premiär

Av Sofia - 5 oktober 2018 20:36

Throw back 29 juli. En söndag. En varm söndag. Jonas och jag hade förmånen att vara barnvakt hela dagen åt William - 1,5 år. Vi gick runt Ingsbergssjön, käkade glass i Stadsparken och på eftermiddagen skulle vi gå med barnvagnen till Spexhult för att titta på ett hus. En visning som inte var helt given med tanke på uppdraget för dagen men det såg så fint ut på bilderna så vi kunde väl inte riktigt låta bli att gå och titta. Vi visste ju båda, som så många visningar förut, att vår framtida dröm om att bo vid en sjö var lite för tidigt att faktiskt på allvar genomföra. Men vi gick dit och när vi anlände och klev innanför dörren sa min inre röst. ?Börja inte hoppas nu, det blir för dyrt?. Med tanke på mängden folk som var och tittade blev volymen på den där rösten allt högre och mer intensiv. Ett sådant vackert läge och ett sådant mysigt hus - helt iordning. Hur kan någon vilja flytta härifrån var också en fråga som ställdes i min hjärna. Minns att jag satte mig i fåtöljen vid fönstret intill kaminen och tänkte - det här skulle jag kunna stå ut med, även gråa och mulna dagar.

Det som sedan följde är historia. Mot alla orimliga odds blev huset vårt och nu sitter jag här i en fåtölj (dock inte samma som söndagen den 29 juli) och tittar ömsom ut över Spexhultasjön (mörkt nu iofs) och ömsom in i kaminens lågor. Premiäreldning. Dagen är mulen och grå men jag står ut väldigt mycket. Det är för bra för att vara sant och jag är nästan lite rädd att jag ska vakna och fatta att allt faktiskt bara var en dröm. Men det är inte det. Jonas sitter bredvid och allt är verklighet.

Vi har fått bra ordning på grejerna denna veckan så nu i kväll har vi har hunnit med att premiärbasta. Så skönt! Var lite rädd för att jag skulle somna i värmen då veckan har varit mer än fullt upp. Stressigt på jobbet och sena kvällar med fix och flytt. Jag är så glad för att allt har gått så bra och jag känner att vi är värda det här. Precis alltihopa. Ödmjukt tacksam.

Det blir inga fler knop gjorda här idag. Gardintejpen är inköpt och målet var att stryka på dessa på för långa gardiner men inte ikväll. Det kommer fler dagar. Det kommer många fler dagar i Solbacka och allt behöver inte vara klart ikväll. Snart är det dags för att premiärsova här. TV?n är inte inkopplad så det lär inte bli någon sen kväll.

Fridens från Lallybroch a? la Utsikten

Det är verklighet

TV?n glömde vi att ta med....

Trötta men mycket glada

Farmors handvirkade överkast fick följa med hit

Två tavlor är uppe - en målad av Johanna o en målad av Henry ovan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Söndag 17 mars 18:55

Igår kväll blev det inget Anne på Grönkulla, den underbara serie som vi följer på Netflix. Det var NHL-hockey och Jonas son Erik spelade med sitt Pittsburgh mot New York Rangers. Jag virkade mig in i andra perioden men gick och la mig kl halv tio. Or...

Av Sofia - Lördag 16 mars 17:43

En blank lördag, en ledig lördag. Vad gör vi helst då? Packar ryggsäcken med fika och ger oss ut. Vi var sugna på att gå runt Spexhultasjön och trots lite vanskligt väder gav vi oss iväg. Lite duggregn men ingen fara. Första kaffepausen tog vi efter ...

Av Sofia - Fredag 15 mars 19:19

Tiden går. Å tiden går fort. Alldeles för fort. 15 mars och nu vill man börja sakta ned kalendern. Men det var nyss fredag och nu är det fredag igen. En mastig vecka är till ända men den har varit otroligt bra. Resultatdialoger med Kultur- och Fritid...

Av Sofia - Onsdag 13 mars 19:46

Vaknade till ett vitt snötäcke. Bakslag faktum. Men det vita försvann tack och lov fort och innan jag tog bilen insöp jag vårluft. Det var mjukt ute. Helt underbart. Som jag har längtat efter denna våren. Det blir värre och värre för varje år. Vinter...

Av Sofia - Tisdag 12 mars 17:45

Idag har vi haft omvärldsdag. Många var vi vilket är kul. Samtliga ledamöter i kommunfullmäktige, nämndledamöter, VD för kommunala bolag, förvaltningschefer och avdelningschefer etc var inbjudna och vi samlades i Pigalle. Omvärldsdagen innebär my...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards