Direktlänk till inlägg 9 oktober 2018

Veteran i politiken och kanske en veteran i garaget

Av Sofia - 9 oktober 2018 14:18

Jag tillhör den kategori som blir glad när jag ser någon jag känner som  är med i tidningen. Tycker alltid det är roligt att t.ex se min bror och jag har fått förmånen att glädjas många gånger under åren. Jag tillhör den kategori som även tycker det är roligt att själv vara med i tidningen (dessutom erkänner jag det). I varje fall när det gäller positiva saker och sammanhang.


När jag kom till jobbet häromdagen var det en del som gratulerade till platsen i kommunfullmäktige. Då hade jag inte läst tidningen och sedan såg jag den enorma (!) bilden. Detta var något positivt – otroligt hedersamt att få en plats i kommunfullmäktige. Ja, det beror ju på hur man ser det förstås. Jag kontrade och sa till min kollega. "Undrar just vad du gratulerar till – att jag nu tillhör den klunga som kan få skit för det mesta då vi 57 personer tar beslut om prioriteringar och pengar". Tongångarna lär inte bli gladare framåt höstkanten. Enligt det exemplar av dagens tidning är det riktig kris i kommunens kassa.


Jag var dock inte omnämnd i texten som en av de unga kvinnor som tar plats i KF till hösten. Ha, ha - i politiska sammanhang känner jag mig väldigt ung men man får kanske inse att man numera tillhör medelåldern. En veteran – de är jag inte heller. Synonymer till ordet är gammal, trotjänare, erfaren person - stämmer delvis men jag är totalt oerfaren i kommunfullmäktige.


Har semester denna veckan. Extremt skönt efter förra veckan. Full upp på jobbet och sena kvällar i huset med flytt och fix. När man väl kommer ut hit till Solbacka vill jag inte lämna stället. Jag tankar energi. Önskar hett att vi kunde sälja radhuset på stört och verkligen bo här på heltid. Det skulle bli ett annat liv (skjutsa) men det finns möjliga lösningar och jag googlar på mopeder. Stella fyller ju 15 år nästa höst så man skulle ju kunna hoppas att hon vill ta ett körkort. Det skulle liksom löna sig att sponsra både körkort och moppe. Det finns många sorters mopeder. På tal om veteran som jag ovan skrev om så har jag en kollega vars far ”samlar” på veteranmopeder. Kan tänka mig att han är inne och surfar på sidor som mopeddelar veteranmopeder. Hittade denna i min sökning och de ser faktiskt väldigt fräna ut och de har nyare varianter också, se nedan. Tanken lockar.


 


Denna modell ser inte ut som en vetaranmoped iofs.


 

Det kan ju vara ett alternativ till en extra bil om nu Stella inte skulle vilja ha moppe....   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Söndag 17 mars 18:55

Igår kväll blev det inget Anne på Grönkulla, den underbara serie som vi följer på Netflix. Det var NHL-hockey och Jonas son Erik spelade med sitt Pittsburgh mot New York Rangers. Jag virkade mig in i andra perioden men gick och la mig kl halv tio. Or...

Av Sofia - Lördag 16 mars 17:43

En blank lördag, en ledig lördag. Vad gör vi helst då? Packar ryggsäcken med fika och ger oss ut. Vi var sugna på att gå runt Spexhultasjön och trots lite vanskligt väder gav vi oss iväg. Lite duggregn men ingen fara. Första kaffepausen tog vi efter ...

Av Sofia - Fredag 15 mars 19:19

Tiden går. Å tiden går fort. Alldeles för fort. 15 mars och nu vill man börja sakta ned kalendern. Men det var nyss fredag och nu är det fredag igen. En mastig vecka är till ända men den har varit otroligt bra. Resultatdialoger med Kultur- och Fritid...

Av Sofia - Onsdag 13 mars 19:46

Vaknade till ett vitt snötäcke. Bakslag faktum. Men det vita försvann tack och lov fort och innan jag tog bilen insöp jag vårluft. Det var mjukt ute. Helt underbart. Som jag har längtat efter denna våren. Det blir värre och värre för varje år. Vinter...

Av Sofia - Tisdag 12 mars 17:45

Idag har vi haft omvärldsdag. Många var vi vilket är kul. Samtliga ledamöter i kommunfullmäktige, nämndledamöter, VD för kommunala bolag, förvaltningschefer och avdelningschefer etc var inbjudna och vi samlades i Pigalle. Omvärldsdagen innebär my...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards