Direktlänk till inlägg 27 november 2018

Idiotdag

Av Sofia - 27 november 2018 21:01

När jag skriver idiotdag menar jag endast och allena ur synpunkten tid. De där timmarna man, om man mår bra, vill ska vara flera på ett dygn. När man verkligen får saker ur händerna precis hela tiden o dagen går alldeles för fort. Halv sju till halv sex är alldeles för länge men det händer tack-o-lov inte så ofta. Brukar kunna lämna Vipan halv fem om jag kommer så tidigt på morgonen. Är fräschare i skallen in the early morning.

Hade ett politiskt uppdrag mitt på dagen, resultatdialog Emåskolan o Sandsjöfors som gjorde dagen ännu bättre. Stressigt att hinna med men när jag väl sitter där fokuserar jag till 110 procent på uppgiften. Å det är lätt när det är ett sådant härligt möte.

Reflekterade i bilen på vägen hem o funderade på hur livet hade varit om jag lagt allt mitt engagemang på barn och elever. Meningen var ju en gång i tiden stt jag skulle läst 4,5 år i Linköping efter gymnasiet. Svenska-SO lärare 4-9. Sedan blev det inte riktigt så... Har aldrig ångrat det där men idag var det snudd på nästan. När jag satt och lyssnade på såna härliga pedagoger (o rektor) prata entusiastiskt om sina erfarenheter och hur de jobbar hårt för sina elevers trygghet o resultat. Brukar vara lite nervös o ha lite ständig känsla av mindervärdeskomplex (politiker som inte fattar nåt) men inte idag. Kände mig själv trygg i min roll eller så är det väl helt enkelt så att jag böööörjar lära mig o bli lite van av denna typ av möte.

Tillbaka till jobbet o budget 2019. Vilka kontrakt ska vi tippa på sägs upp under året? Vilka intäkter får Tekniska? Hur kall blir vintern? Ja hur långt är ett snöre? Gissa rita spring. Ansvarsfullt o faktiskt riktigt roligt.

Nu är jag såååå trött!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Söndag 17 mars 18:55

Igår kväll blev det inget Anne på Grönkulla, den underbara serie som vi följer på Netflix. Det var NHL-hockey och Jonas son Erik spelade med sitt Pittsburgh mot New York Rangers. Jag virkade mig in i andra perioden men gick och la mig kl halv tio. Or...

Av Sofia - Lördag 16 mars 17:43

En blank lördag, en ledig lördag. Vad gör vi helst då? Packar ryggsäcken med fika och ger oss ut. Vi var sugna på att gå runt Spexhultasjön och trots lite vanskligt väder gav vi oss iväg. Lite duggregn men ingen fara. Första kaffepausen tog vi efter ...

Av Sofia - Fredag 15 mars 19:19

Tiden går. Å tiden går fort. Alldeles för fort. 15 mars och nu vill man börja sakta ned kalendern. Men det var nyss fredag och nu är det fredag igen. En mastig vecka är till ända men den har varit otroligt bra. Resultatdialoger med Kultur- och Fritid...

Av Sofia - Onsdag 13 mars 19:46

Vaknade till ett vitt snötäcke. Bakslag faktum. Men det vita försvann tack och lov fort och innan jag tog bilen insöp jag vårluft. Det var mjukt ute. Helt underbart. Som jag har längtat efter denna våren. Det blir värre och värre för varje år. Vinter...

Av Sofia - Tisdag 12 mars 17:45

Idag har vi haft omvärldsdag. Många var vi vilket är kul. Samtliga ledamöter i kommunfullmäktige, nämndledamöter, VD för kommunala bolag, förvaltningschefer och avdelningschefer etc var inbjudna och vi samlades i Pigalle. Omvärldsdagen innebär my...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards