Alla inlägg den 12 januari 2019

Av Sofia - 12 januari 2019 16:26

Mycket trevlig o go kväll! Mycket trevliga och goa vänner! Frissebo kom på besök till Lallybroch igår - ja, Mats o Nettan har oxå börjat titta på serien om Jamie o Claire så nu vet åtminstone de vad vi menar med just Lallybroch. Jonas har gjort en fenomenalt god rostbiff på kalv o den smalt verkligen i munnen. Vi åt, spelade Mexican Train o pratade till vi faktiskt inte orkade mer. Det var ju ändå fredag och framåt kvällskvisten är man ju inte sitt allra piggaste. Vi bjöd på en skatt från frysen till kaffet. Den vinst som jag kammade hem i tomtegissartävlingen på juldan. Mors egen ostkaka - ljuvlig!

Eftersom de hade med sig hunden Olga kunde de sova över o nyttjade vår gäststuga. De fick frukost innan de lämnade oss - för denna gång. Nästa gång vi ses blir det i Frissebo för nu är deras fleråriga projekt kommit till statusen att de flyttat in i sitt nya fina hus vid Norra Vixens strand.

Vi har promenerat o så tänkte jag att jag skulle lugna hjärtat med att börja förbereda vissa viktiga jobbmoment till måndag (så den kommande veckan inte blir lika hysterisk som den föregående). Då kan jag inte logga in i vårt ekonomisystem - har aldrig sett den typen av felmeddelande o att förstå detta dataspråk - lönlöst. Ny känner jag smått panik inför kommande arbetsvecka.

Tror vi tar ett bad o ställer om till ledigt.

Ha en go kväll!

Jag, Jonas, Mats o Nettan

Mums

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards