Direktlänk till inlägg 17 januari 2019

Ända in i kaklet

Av Sofia - 17 januari 2019 18:19

Trodde förra veckan att ?det blir inte värre än såhär? men det kunde det definitivt bli. Ända in i kaklet ska man och just det begreppet känns ouppnåeligt när vattnet ibland är som sirap att simma i. Långa arbetsdagar hela veckan men idag anar jag ljuset i tunneln. Mängder av arbetsuppgifter är gjorda. Lugnt, effektivt och metodiskt ? bara gör ? då kommer man till slut i hamn. Moment för moment som ska betas av och förhoppningsvis blir det rätt ? det mesta. Idag har jag tom tagit mina fikapauser i tid o varit social. En ack så viktig bit i arbetet.

Har känt av stressen i magen och det är väl inte särskilt bra. Det som har räddat mig är timmen på lunchen runt Träslända. Trots isvindar o halka har jag tagit mig den stunden o det är befriande för själ, hjärta o kropp.

Idag har vi haft hela nämnden på introduktion. Nya ledamöter som ska bli insatta i vad tekniska är och gör. Beundrar dessa människor som engagerar sig. Låter kanske lite förmätet då jag själv är fritidspolitiker fast i en annan nämnd. Men man kan gott ge sig en klapp på axeln för det. Vi behövs - allihopa! Det tar mycket tid, både på jobbet o på fritiden. Ibland får man (måste man) sätta en gräns. Kan inte ställa upp på precis allting.

Handling ICA en torsdagskväll - yippie. Check inför barnens återkomst i morgon. Kylen är laddad med basvarorna o lite till. Jonas envisa förkylning har ännu inte drabbat mig. Ödmjukt tacksam.

Ha en fortsatt fin kväll!

Såhär fint var INTE vädret idag men promenaden är ändå magiskt skön.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Söndag 17 mars 18:55

Igår kväll blev det inget Anne på Grönkulla, den underbara serie som vi följer på Netflix. Det var NHL-hockey och Jonas son Erik spelade med sitt Pittsburgh mot New York Rangers. Jag virkade mig in i andra perioden men gick och la mig kl halv tio. Or...

Av Sofia - Lördag 16 mars 17:43

En blank lördag, en ledig lördag. Vad gör vi helst då? Packar ryggsäcken med fika och ger oss ut. Vi var sugna på att gå runt Spexhultasjön och trots lite vanskligt väder gav vi oss iväg. Lite duggregn men ingen fara. Första kaffepausen tog vi efter ...

Av Sofia - Fredag 15 mars 19:19

Tiden går. Å tiden går fort. Alldeles för fort. 15 mars och nu vill man börja sakta ned kalendern. Men det var nyss fredag och nu är det fredag igen. En mastig vecka är till ända men den har varit otroligt bra. Resultatdialoger med Kultur- och Fritid...

Av Sofia - Onsdag 13 mars 19:46

Vaknade till ett vitt snötäcke. Bakslag faktum. Men det vita försvann tack och lov fort och innan jag tog bilen insöp jag vårluft. Det var mjukt ute. Helt underbart. Som jag har längtat efter denna våren. Det blir värre och värre för varje år. Vinter...

Av Sofia - Tisdag 12 mars 17:45

Idag har vi haft omvärldsdag. Många var vi vilket är kul. Samtliga ledamöter i kommunfullmäktige, nämndledamöter, VD för kommunala bolag, förvaltningschefer och avdelningschefer etc var inbjudna och vi samlades i Pigalle. Omvärldsdagen innebär my...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards