Alla inlägg den 22 mars 2019

Av Sofia - 22 mars 2019 18:05

Den känslan i dag, som en solstråle som träffade mitt hjärta. Så varm. Bönhörd igen. Tittade ut genom mitt jobbarfönster och såg blå himmel. Blåare än vanligt. Solen lyste starkare på min lunchpromenad, stegen var starkare, Träslända var vackrare. Simtagen i simhsllen var explosivare. Livet var ljusare. Gladare!

Är inte ens arg på dessa hyrläkare där överlämningen skiter sig och oerhört viktiga besked slinker mellan stolarna. Sjuksköterskan i andra änden var så upprörd o förbannade det system hon var en del av.,Jag fick höra att jag var en stark kvinna. Som tålat mig o väntat. Sanningen är att jag känt mig svag o funderat tusen tankar om, utifall det skulle varit något malignt i den knöl läkaren på Ryhov hittade i mitt högra bröst för snart en månad sedan. Tre punktioner (gjorde ont så jag grät) o detta skulle skickas på analys. I TRE veckor har svaret legat på Vårdcentralen i Nässjö utan att en läkare tittat på dem och svarat mig. Idag tog jag mod till mig o ringde - inte en helg till i ovisshet.

Ja varför skulle jag vara förskonad. Varför skulle jag gå fri? Senaste veckorna har livet varit på paus. Har inte vågat tänka framtid. De nätter man vaknar har varit värst. Då blir ångesten svår - jag vill ju så gärna tampas med livet i ytterligare så många år. Jag har ju knappt börjat leva. Fatta det mina älskade barn! På dagarna är det så fullt upp med allt annat så man faktiskt glömmer bort, delvis o lyckligtvis.

Tacksam för allt idag! Alla prover visade på benigna celler. Jag tror att benign är det vackraste ordet som finns. Det betyder förövrigt godartat.

Ikväll tar vi hand om Henry o Alexandra. De ska ta bussen ut till stora vägen o det blir helvegetariskt efter önskemål. Kött o fisk får vi njuta av en annan dag!

Ha en fortsatt fin fredag! Var rädda om varandra!

Ovanligt vackert just idag

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards