Alla inlägg den 26 mars 2019

Av Sofia - 26 mars 2019 19:00

Justerade mina arbetstider idag. Startade tidigt för att hinna med allt och för att kunna åka hem till kl. 15.00 och möta en efterlängtad person. Mia som får ordning på mitt hår. Idag, dessutom med fint sällskap. Förutom sin goe son Olle så följde mor och far med. Min mor fick sig också en ansning.

Släkten är bäst. Mitt kusinebarn gör oss så fina. Sist hon gjorde mig respektabel var i slutet på augusti förra året så det behövdes utan överdrift. Att boka klipp och slingtid är verkligen inte min starka sida. Veckorna och månaderna går och så helt plötsligt är det akut. Sedan tar det i regel ett tag till innan man får till en tid. Idag blev det av. Mamma hade med sig gofika och det blev en mycket mysig eftermiddag i Solbacka. Vi passade naturligtvis på att förvissa oss om att alla våra gemensamma släktningar mår bra och det gjorde de.

Nu sitter jag framför brasan medan det nyklippta och nyslingade håret torkar. Så ljuvligt att vara okej i kalufsen igen. Nu är det check på den för några månader.

Annars har det varit en full-rulle-dag. Det börjar närma sig månadsslut och det är som om dagarna blir kortare och kortare ju närmare skiftet man kommer. Bromsa klockan!! En solig men väldigt kall lunchpromenad fick jag till, runt Träslända. Mötte ovanligt många människor på rundan idag. Det märks att våren är här.

Det är oerhört glädjande att se att många stenar som förut syntes i Spexhultasjön, har förvsunnit. Det betyder återställd vattennivå i sjön ( jag i varje fall). Om det inte blir en alltför torr vår kanske det håller sig så ett tag. Vi hoppas det.


Ha en go kväll!!

Gofika med Olle, Mia, mor o far

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards