Alla inlägg den 1 maj 2019

Av Sofia - 1 maj 2019 16:17

När vi tog vår morgonpromenad igår morse njöt jag varje steg. Sista rundan på kalifornisk mark och jag kände redan saknad av detta underbara ställe. Vilket klimat! Nu är jag glad och stolt att jag är svensk men här hade jag inte haft någon vinterångest. Snacka om mersmak. Vill se så mycket mer av underbara California. Jag blev kär i Los Gatos - de minnena kommer jag att stoppa in i en burk och öppna ofta, väl hemma!

Vi lyfte från ett sommarvarmt San Jose kl 12.30 och landade två timmar senare i ett fyragradigt Denver och snöblasket slog emot oss. Dimman var tät när vi landade så några fina bilder på Rocky mountain fick jag inte.

Förlorade en timme pga tidsskillnaden, snigelfärd i rusningstrafik till det underbara hotellet. Snabb uppfräschning och klädbyte och så åt vi god pizza med Melinda o hennes far innan match i Pepsi Center. 10 minuter till godo innan pucknedsläpo. Bra jobbat!

Mycket finare arena än San José. Bättre hemmapublik. Mer ös. Men vad hjälper det när Sharks var övergrymma. De vann skotten med det dubbla. Hälften så många tacklingar - det säger lite om lagen. Lägg till att hajarna spelar lite i motvind, eller kanske undervattensströmmar (för de är ju hajar). Det buas hela tiden när bortalaget anfaller eller gör nåt bra - men de är vana. En otroligt spännande match och härlig vinst!

Somnade helt ovaggad efter en mäktig och lång dag! Idag är det en ny dag! Första maj! Hemma helgdag. Här firar man inte det (konstigt va....).

Kram Sverige

Sista rundan tidigt på morgonen i San José.

Goodbye California

Supportrar på plats - jag o Jonas, Melinda och hennes far Michael

Pepsi Center

En mycket spännande match och SKÖN vinst!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8
9
10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards