Alla inlägg den 4 maj 2019

Av Sofia - 4 maj 2019 17:03

 

Jonas fick en fin bild på klippiga bergen!



Jag älskar inte att flyga. Om vi nu bortser från flygskam och miljöförstöring är det ett fullständigt obegripligt sätt att transportera sig. Jag förstår inte hur dess plåtschabrak kan lyfta och förflytta sig långt upp bland molnen och sedan dessutom landa. Inte för att jag begriper hur en bil fungerar men den har ju åtminstone kontakt med marken. Förvisso är flyget ett snabbt och mycket effektivt sätt att forsla många människor på kort tid och att ta båten skulle nolla mina semesterdagar.

Det absolut värsta som finns är att inte få sitta tillsammans. Som nu. SAS har djävlats tillräckligt mycket med oss och våra rutter hem. Inte nog med det. Nu sitter jag i mitten av flygplanet, i en rad av fyra. Inklämd mellan främlingar. Känner paniken börjar komma och de har inte ens startat motorerna. Jag menar, ska jag nu dö vill jag åtminstone knäcka ett ben i Jonas hand (av för hårt kramande). Låter i skrift lite dramatiskt men det känns så.

Återkommer. Kanske.

Det gick bra även denna gång. Jag lever. Hello London! Praktiska saker som att gå på toa och väcka herren till vänster var ett måste. Nog för att jag är hyfsat vig men det finns gränser (för att hoppa över). Bara en start o landning kvar. Nu har vi fyra timmars väntetid här på Heathrow. Sen ska vi boarda för flyg till vårt kära grannland, vänta där i sex h på första söndagståget till Nässjö. Summa summarum mer än 48 h restid inkl tidsskillnaden. Åkte från hotellet i Denver kl sju fredag morgon.

Men vad gör det när vår resa har varit såå underbar. Helt amazing från början till slut. Härlig hockey, galet fina hotell och fantastisk mat och dryck. Har aldrig druckit godare rödvin eller åtminstone inte något dyrare... Mycket trevligt att få umgås med Erik och Mel och hennes familj. Å så mitt resesällskap - alltid roligt, varje sekund är ett äventyr och ordet njuta är för litet och klent.

Många härliga reseminnen av det blekta leendets land har vi med oss i bagaget. Nu längtar jag bara hem. Till att få se barnen - mor och far - och Solbacka!

En sista go promenad i Sunny San José efter macklunch på IKE?s med Erik.

Framför hotellet vi bodde på. Hoel Valencia, Santa Row

Djounas vid vackra dörrar



Provade o ville ha. Inte en mm över i baget för en hatt. Köpte inte.



Behöver inte kyssa nån groda. Siggrid har fått sin prins - Djounas : )



Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8
9
10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards