Alla inlägg den 29 maj 2019

Av Sofia - 29 maj 2019 20:53

Tänk vad många gånger jag har gått runt Träslända på lunchen. För att andas. I regn, i blåst, i värme o svettats. Så nära stan men ändå helt avskilt. Skog, åkrar, himmel - underbar natur. Det är mitt andningshål även om magen blir lite sur. Hinner inte båda äta o gå. Kompenserar det, jag lovar men kanske inte ?in time?. Idag köpte jag med macka o kaffe från Princess konditori när jag skulle på utskott. Vi har alltid ett förmöte innan själva utskottet börjar - vi i majoriteten.

Dagens möte var lugnt. Inte så långt. De tråkiga besparingarna är nuförtiden ständigt uppe till diskussion. Det gör så ont. Skulle vilja byta plats med föräldrar i Grimstorp eller personal på Grimstorps förskola. Skulle ni göra annorlunda? Hade ni kunnat göra annorlunda?

Hade tänkt att sluta tidigare idag. Hem o springa i det fina vädret. Det blev inte så. Gick från jobbet 17.20 och idag, mer om någonsin, känns det som att snaran dras åt. Känner mig otillräcklig - som arbetare, som mamma, som politiker.

Putsade alla fönster på Ulriksdalsgatan - med min underbara maskin. Shit vad bra det blir. Glädje. Undrar just medan jag putsade när det gjordes senast? Kanske våren 2017 när mamma o moster Karin fixade dem medan jag låg sjuk i lunginflammation. Puh...

Dammsög barnens rum, dammade barnens rum. Hur mkt ska man curla? Hur mkt ska man tjata. Hur ofta ska man städa? Viktiga frågor i livet. Alles!

God kväll!

Andas!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8
9
10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards