Direktlänk till inlägg 8 juni 2024

Snart 54 men inte riktigt än

Av Sofia - Lördag 8 juni 17:44

Härlig lördag med frukost, tidning, promenad och fix inför kvällen. Egentligen är det inte nån födelsedagsfest men eftersom jag fyller i morgon får de som kommer såklart gratta! Ville ha mina bröder med fruar, mor och far och mina barn här när Solbacka är extra vackert. Nu blev det ju kallare och regn, tyvärr men naturen behöver det!!!

Var ute på Stensholmns trädgård oxå och jag köpte mig en födelsedagsblomma. En Hortensia som min make snällt planterade när vi kom hem. Det kommer bli så fint istället för den Lavendeln som jag nog har klippt lite för hårt, åt dog.

Å nu laddar vi för fest. Vi eldar dagen till ära, ha ha!! Underbart att ha nära och kära här. Tyvärr saknas det några - svårt att samla alla ett datum.

Ha en fin lördagskväll!!

Räddade dem från regnet

Snart 54 år

Så mycket jag!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Söndag 23 juni 18:21

Har säkert använt rubriken dubbelt upp den här helgen men det har varit härliga dagar i dagarna tre. Fantastiska midsommarafton med långpromenad och goa vänner, fika och sillunch hemma. Så trevlig afton i Sandrydet med goa vänner. Igår med kantar...

Av Sofia - Lördag 22 juni 18:18

Idag har vi plockat de första guldgula knapparna. Premiär för sommarkantarellerna. Bilderna har florerat ett tag på Insta och vi kollade av en del av våra ställen idag. Ett par nävar fick vi ihop, räcker till tre mackor enligt överslagsberäkningen. V...

Av Sofia - Fredag 21 juni 16:49

Utvilade efter sovmorgon blev det frukost ute. Ljuvligt midsommarväder och ljuvlig stund på trappen och flaggan i topp. Vi hade planerat sedan länge att vi idag skulle ta med fika och gå en långgrunda. Igår bjöd vi in vännerna Cissi och Claes att ...

Av Sofia - Torsdag 20 juni 20:04

Vilken fantastisk förmiddag. Vilket fantastiskt jobb man har. Landshövding Brittis Benzler som är relativt ny i sin roll gör en kommunturné och idag stod Nässjö på tur. Ett välkomponerat program hade komponerats av kommundirektör Malena och utvecklin...

Av Sofia - Onsdag 19 juni 20:31


Väcktes inatt av ett pip. Ett mycket mycket svagt pip. Jag visste innan jag vaknade att Aztro hade släpat in en liten mus. Vi har varit förskonade. Nog för att den lille missen är en enastående jägare trots sin bjällra, men vi har sluppit detta fenom...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards