Alla inlägg under oktober 2010

Av Sofia - 31 oktober 2010 11:44

Så var det lilla roliga över och det dröjer ett helt år tills nästa åka-runt-fest   

Just denna kväll ska den lille tidskojaren åka karusell på minutvisaren o sno runt varven fortare än vanligt... Han som också kan jäklas åt andra hållet - bromsa tiden - inträffar oftas när man köar, lessama föredrag etc.


Vi träffade både for oss "nya" och kända människor igår. Förrätten avnjöts i Hulu, varmrätten i Hultet och så var vi ju här på dessert. Alltihopa jättegott, trevlig och god stämning!! När det var dax att öppna slutkuvertet (där avslöjandet av sammanstrålningen står) hade de skojjat med oss... Nu fick man istället kolla Åka-runt's hemsida. Å där stod det välkommen till Almenäs källare! Där gick tiden om möjligt ännu fortare och det kändes som man skulle hem strax efter att man kommit.. Jag "fastnade" i baren vilket faktiskt inte hör till vanligheten. Mig brukar man hitta på dansgolvet.... Fastnade gjorde jag i en massa knappar oxå. Klänningens fransar var lite vilda av sig så jag fick några ggr under kvällen verkligen avlägnsa några personer från dem....


I dag på morgonen var det skönt... Tidsskojaren hade ju dragit tillbaks uret en timme vilket är oerhört lämpligt "dagen efter" Åka-runt!!!


Ha en fortsatt fin söndag! Idag känns det helt ok att i morgon vara höstlovsledig med barnen = I like!!!!

   

Ett stilleben från dessertbordet. Min nyss fådda urläckra skål + lite grönt o vatten!!

Av Sofia - 30 oktober 2010 15:06

Dagen började med bandyträning för David. Medan Ulf o han var på Skogsvallen spelade jag muffinspelet Hello Kitty med Stella (produktplacering)!! Stella vann över mamman och sen blev vi sugna på muffins ; ) Den sysslan hade vi dock inte tid med idag.. Dessutom var jag mer sugen på att svettas lite på cykeln med nya CD från Triple & Touch i öronen. "Star for Life" med en afrikansk kör - suveränt bra och man längtar att få göra om konserten från i söndags.. En grymmmmmmm bra version av Pata, pata.....


Ner på stan en sväng - fixa vinterkängor till Stella. Det är inte ofta man hittar ett par direkt, att de finns i rätt storlek och dessutom är sköna. Lite lotter från NIF/Röda Bollen-ståndet (inga vinster).


Nu är huset dammsugat och allt förberett för kvällen. Barnen hämtas strax av mormor och morfar och de får med sig ett par skräckinjagande barn hem... Det är ju Halloween vilket de har en vansinnigt bra koll på.


Ikväll blir det pata, pata!!!! Ha det bra!!!

Av Sofia - 29 oktober 2010 19:01

Äntligen ett reportage värt namnet gällande +energiarena Skogsvallen i tidningen. Till skillnad från många andra artiklar om dito satsning var det något mer positiva tongångar i dagens exemplar av Smålandstidningen. Kanske var det för att en reporter fick delta på studieresan upp till Rättvik där förlagan till vår förmodligen kommande hall ligger. Hur som helst är det trevligt att läsa om projektet som vi bandyföräldrar förstås!!!!! brinner för.


På tal om bandy var det första isträningen för David igår kväll. Han var nog lite betänksam (som den killen ofta är) huruvida det skulle gå när pojkar som är ett år äldre än honom spelar i samma lag. Efter en liten stund på isen, innan träningen drog igång, räckte för att smilbanden skulle röra sig uppåt. "Det känns jättebra, pappa" sa han. Härligt!


Nu ikväll är Stella tillbaks hos oss igen. Denna gången kom hon hem till ett "nytt" rum. Eftersom det kommande tapetbytet i Elins rum stundar har vi burit ned hennes säng i Stellas rum. Stellas utdragbara barnsäng säljer vi (eller sparar till barnbarn ; ) Rummet blev hur som helst riktigt bra och 6-åringen själv tyckte det blev kanon. Hon tyckte nog det var lite märkvärdigt att få "stor" (=vanlig) säng.


Idol snart.... Let's go Elin! I like!


Godnatt!!

Av Sofia - 28 oktober 2010 17:56

Två bilar är guld när David ska på bandyträning o Elin ska skjutsas till dans i Kulturhuset ungefär vid samma tidpunkt... Hemma en kort sväng nu och direkt efter dansavlämning till N Solberga för körövning. Nästa evenemang är 1:a advent som naturligtvis inträffar en söndag då jag inte kan medverka. Katie Melua sjunger för oss på Cirkus i Stockholm då....


Annars är ju 1:a advent nästan den mest stämningsfulla man kan vara med om i en kyrka. Adventstid - i väntans tider - innan allt exploderar i kulörta lampor och glitterdekorationer. Å så sångerna.... De är ju helt fantastiska. Hosianna Davids son eller "Hos sin Anna Davidsson" som en del tycker det låter som. Det är ju först när jag blev vuxen som jag begrep vad Amen var - när jag var liten sa jag "Armen" efter bönen i kyrkan.


Värken är mindre i min nacken men inte helt bra. Möjligen att jag hinner ett varmt bad innan kudden säger "välkommen".


Ha en fin kväll vad ni nu hittar på!!!


PS. Kunde med STOR sorg konstatera att de tre giganstiska och fina lindar som står vid Målens fotbollsplan är nedhuggna. De som ger ifrån sig en sagolikt god doft vår som som sommar som höst som vinter... Hade ja haft mer tid hade jag kramat träd..

Av Sofia - 27 oktober 2010 13:54

Ligger hemma med nackspärr idag. Kom knappt ur sängen i morse. Barnen är så duktiga, fixar frukost, borstar tänderna o tar sig till skolan själva. (Stella är inte här denna veckan.) Jag har sovit flera timmar och jag känner mig dock mycket piggare. Inte ont i huvudet längre och kan röra mig lite lättare. Johanna har precis gjort amerikanska pannkakor (såna där tjocka, goa) och det är härlig känsla att bli ompysslad av sin dotter. Den härligast känslan är nog ändå att bli ompysslad över huvud taget. I eftermiddag kommer mamma hit och skjutsar David till fiolen samt byter namn till RUT. Sällskapet är ju oxå HELT okej!!! TACKSAM!!!


Har äntligen fått kuvertet inför lördagens åka-runt-fest. I år bjuder vi på efterrätt. Kl. 20.30 kommer alltså två för oss helt okända par hit. Spänningen är olidlig ; ). Vem kommer? Okända? Kända? Vart vi ska på förrätt tänker jag inte avslöja här. Risken är nog inte så överhängande att just de läser bloggen men är det hemligt så är det!! Kul ska det bli hur som helst. Bara jag nu blir helt bra i nacken - vill ju kunna stuffa loss senare på aftonen!!


Ha en fortsatt bra dag! Godnatt för en stund....

Av Sofia - 26 oktober 2010 22:07

Nu har jag kommit hem från ett hudvårdsparty a' la Mary Kay (inte Mary Key). Det började kl. 18.30 och min tanke var att va hemma c a kl. 20.00 Jag kom hem kl. 21.45 Jag hade inte tänkt att handla en kasse produkter. Jag kom hem med en kasse produkter...


Godnatt resten av världens lättlurade kvinnor och godnatt till er män som fortfarande inte ens blir frestade!! Eller har ni hört nån kille gå på hudvårdsparty? Näe, trodde inte det heller.


   

Av Sofia - 25 oktober 2010 21:08

Har knappt hunnit tänka på kommande helgs fest vilket är en av årets stora höjdpunkter "partymässigt". Häftig idé att själv få hemliga gäster och sen inte veta vart man ska eller få för mat! På lördag är det dax och vi väntar med spänning på kuvertet där det står vad vi får rätt. Blir det rätten före, eller den som är varm eller den som kommer sist? Vi har ju haft "turen" att få förrätt 3 år i rad så det kan ju inte bara bli det en gång till, eller??? Ska hur som helst bli spännande att kolla brevlådan fram till i morgon då det var "dödlinje".


Det blir dock lite att fixa. Skjuts ska man som värdpar ordna åt gästerna till nästa ställe. En skjuts är klar!! Å när det gäller mat o dryck - har inte en aaaaning om vad vi ska ha vare sig lotten faller på förrätt, varmrätt eller dessert. Blir till att plocka fram kokböcker o receptpärm!! Alltid lika spännande å se vart man hamnar efter rätterna - finns ju inte så vansinnigt många ställe att välja på men som sagt - till oss har inte hemlisen nått!


Till skillnad från helgens ihållande regn blev det lite sol här idag! Alltid trevligt även om man inte kan nyttja strålarna på samma sätt när man jobbar. Njuta av dem innaför fönsterrutorna är dock okej!!


En sagolikt jobbig nackspärr har "flugit" på mig och ett varmt bad hjälpte inte ett smack (även om det såklart var skönt). Värk är inte kul!!


Sov gott alla!

Av Sofia - 24 oktober 2010 20:15

Det har varit en maffig dag. Övning i N Solberga kl. 11 - 15.15 varav 3 timmar med Göran o Ken. Hem (lydde hastighetsskyltarna), slängde i mig lite mat och bytte om. Iväg med familjen och sen var det DAX. Adrenalinnivån var hög och jag var jättenervös. Den repertoar vi övat på 4 torsdagar satt som den skulle men nu hade ju grabbarna i T & T lite nyheter med sig i bagaget... Allt av det nya blev väl inte perfekt men jag tror inte publiken märkte nåt? Hur som helst - kvällen var fantastisk. Utan att överdriva kan jag nog påstå att det var mitt livs musikaliska upplevelse. Att sjunga ihop med andra människor i kör är en gemenskap som inte går att beskriva - den måste upplevas. Vad gör det att regnet piskat i två hela dar när man får sjunga för fullsatt kyrka och med dessa gossar i T & T??


En körmedlem föreslog att vi skulle träffas efteråt för att "prata" ihop oss innan vi skiljs åt i vinden på var sitt håll. En mycket bra idé för det BLIR verkligen ett vakuum efteråt när man övat så intensivt inför ett evenemang som detta. Det roligaste under kvällen var när Göran gjorde en liten parodi på Whitney Houstons "I will always love You". Skrattade så jag knappt kunde sluta och eftersom jag framfört dito sång hyfsat nyligen blev det på ngt sätt ännu roligare...


Ken o Göran är enormt proffsiga och att få uppleva deras röster, spel och show på nära håll var en riktigt kick. De fick igång även publiken och hela kyrkan gungade. Jag är tveksam till om jag kan låta bli att åka till Solberga på torsdag.............


  

Under övning. Ken käkar macka men sjunger lika bra ändå....


  

Bildkvaliteten är inte den bästa.. Ulf satt på bänkrad 11...


  

Norra Solberga kyrkokör - norra Europas bästa kyrkokör enl. vad prästen sa ; )


  

Pata pata.... (det gick jättebra att stå bredvid en bas även om vi inte sjöng samma stämma ; )


Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards