Alla inlägg under augusti 2016

Av Sofia - 31 augusti 2016 23:09

Vilken dag! Tillbringat hela eftermiddagen o kvällen i Vetlanda o Landsbro. Svettats i svarta jeans i stan o frusit i Borohallen i Landsbro. Fått stå tillsammans med Jonas o David och se när Erik Karlsson fick sin stjärna av Vetlanda (hedersplats Vetlanda) och bli intervjuad. Han hyllade det lilla samhället och alla som lägger ned sin själ och mängder med tid i hockeyföreningen o inkluderade även Landsbro skola med personal vilket rev ned applåder.

Det var härligt att se alla små hockeyspelande knattar o ungdomar på idén ihop med med världsstjärnan och sedan även se honom träna med A-laget. Efteråt skrev han autografer till ALLA som ville ha inklusive kommunfolk o kommunalråd (alla är vi barn) med en otrolig energi och den vanliga glimten i ögat! Roligt att se min kusin Mattias "Tidde" Holm med sin son i kön o jag noterade att de vunnit en signad klubba i lotteriet!

Efter middagen som vi fick den äran att äta fick vi så en liten lugn stund hemma hos Jonas innan Erik for vidare till Göteborg. En dröm för David att få sin autograf på sin egen Frölundatröja samt en bild ihop. När vi åkte hem sa David. "Varje gång Erik tittar på mig känns det lite overkligt att han faktiskt är där på riktigt...." Å så kan det ju va men faktum är att han är ju faktiskt en helt vanlig kille, mycket trevlig o rolig dessutom, men magiskt o helt fantastiskt duktig på hockey!!! Världens bäste Karlsson - helt enkelt!!

Godnatt!!!!!

Stjärnan får sin stjärna

Entré

Tillsammans med alla små

Såklart fick han en Borotröja...

...med nr 65!!!!

Autografkön var lång!!!

Stjärnan!! Ishockeyn's Zlatan ;)

Stjärnan!



 

Bästa bilden!! Två indianer!! David o Erik

Av Sofia - 30 augusti 2016 19:45

En härlig dag! Solstrålar men ingen promenad på lunchen. Blev bjuden på lunch av mor o far som varit i Jönköping! Mysigt o gott!!! Det blev såklart vinst för Jonas i stegtävlingen idag!!! Å tävling ja, detta diskuterades igår kväll ihop med hans söner, denna vinnarskalle a? la Karlsson. Den har verkligen gått i arv. Trevligt att umgås och sitta och prata i lugn och ro. Det är många gamla barndomsminnen och historier som berättas och det är riktigt kul att höra. I dag har Jonas semester och har spelat golf med pojkarna. Har nu hört vem som vann o det var INTE pappan....

Ja, det blev Landsbro även i kväll och i morgon. I morgon ska Erik få sin stjärna av Vetlanda kommun, därefter blir det evenemang i Borohallen då han bl.a ska träna med A-laget och skriva autografer. Det blir festligt! Det måste kännas lite märkligt, att som förälder få träffa sitt barn så sällan. Det kvittar nog hur många år det går ? det vänjer man sig nog aldrig vid?. Man får gilla läget! David har fått ledigt från sista lektionen i skolan för att vara med hela eftermiddagen och kvällen. Härligt!

Nu har jag suttit med Jonas en stund i Borhallen i lilla Landsbro och kollat på hur världens bäste back skrinnar omkring på isen. Trevligt att sitta bredvid pappan och se hur han njuter av det han ser.

På mig har jag världens finaste T-shirt. Tecknad av Henry. Köpt på Redbubble. En häftig idé att låta sitt eget mönster tryckas o vem som helst kan köpa!!!

Ha en fin kväll!!!

Mina hockeyidoler! Far o son! Jonas Karlsson o EK65

Finaste T-shirten

Av Sofia - 28 augusti 2016 22:22

En skön, varm o riktigt härlig helg är till ända. Delvis lite smärtsam! Fick ett getingstick på baklåret i går. Skulle sätta mig i solstolen o såg den inte. Aj, aj, aj vad det sved o länge dessutom. Idag har det kliat o spänt. Ett område stort som en normalstor handflata är både rött o varmt. Med tanke på hur många getingar det finns är det ett under att man inte fått fler stick.

Nu jag dock fokusera på det onda utan på det goda. Tropiskt väder fredag o lördag, en underbar kväll med min bror Pelle o Monica i går. Härligt!!!

Helgen avslutades med kräftor!!!! Mamma o pappa bjöd mig o Jonas o jag åt....många. Det fanns många!! Såååå innerligt gott!! Tack mamma o pappa!

Ny vecka!

Kräftor med mor o far i Torset!!! Gott!!

Av Sofia - 27 augusti 2016 18:38

Vi hade tänkt (jag ville väldigt gärna) att åka till Eksjö stadsfest ikväll. Det var många band o artister jag faktiskt ville se o höra. Miriam Bryant såklart, Den svenska björnstammen o Trinity (ett gammalt Nässjöband som skulle återuppstå). Bo Kaspers Orkester var oxå ett önskemål men det sammanföll ju naturligtvis med Trinity... Olika scener o vissa grejer krockar. Ja, det var inte därför vi inte åker. Har man en två veckors lång underbar helt sagolikt kul Toronto-resa framför sig fullproppad med hockey så kände jag att jag gärna ville spara kulorna. Man får helt enkelt prioritera!! Jag älskar musik och har aldrig varit på Eksjö stadsfest (skandal) men beslutet togs att vara hemma i Landsbro. Dessutom går det inga bussar därifrån till Eksjö....

Istället bjöd vi käre bror Pelle o Monica som inte kunde komma på Stellas födelsedagsfest förra lördagen. Å de kunde på kort varsel. Kul!!!! Så vi firar henne i kväll oxå!!! Utan att hon är här!!

En svamppromenad har vi gjort idag. Mer promenad än svamp kan jag tillägga. Typ tre st hittade vi.

Ha en go kväll!!!!

Svamprunda (utan svamp)

Jonas ville köpa rosor för att dekorera....både för kvällens gäster o för att hans barn kommer hem nästa vecka!!! Det var mer än ett år sen Erik var hemma från Kanada.

Servetterna är till Stellas ära!!!

Av Sofia - 26 augusti 2016 19:47

Nu sitter jag i soffan. Soffan på altanen. På altanen i Landsbro. Gudomligt skönt - 26 grader klockan halv åtta på kvällen. Har lite light huvudvärk efter resvägen hit. Jag kämpade på och kämpade hårt de fem milen på cykel från Nässjö till Landsbro. Väldigt varmt o väldigt mycket motvind. Idag fick jag ändå en hyfsad tid. 26 km i timmen. Det jag inte begriper är hur vissa "riktiga" cyklister kan cykla typ 40 km i timmen? Beundrar. Det kan ju bero på att jag inte har klickskor - såna där man sitter fast. Jag totalvägrar. Får panik vid blotta tanken. Då tar jag gärna lite sämre tid.

Körde över Torset. Hälsa på en liten stund. Missade min kusin Eva-Lena med typ fem minuter (som varit där på middag/genomresa). Jag skulle hjälpa mamma med sitt Apple-id. Används det inte på väldigt länge så blir det inaktivt o att återställa det var LÄTTARE SAGT än gjort. Blev inte gjort. Jag lyckades inte hursomhelst o ändå är jag inte tappad helt bakom när det gäller "stuff like that". Det är jag väl förmodligen då eftersom jag inte lyckades.

Jag vill forsätta ligga här i soffan. Ljummet. Skönt. Dock är jag hungrig så jag får väl ta med mig alla mina muskler o hjälpa Jonas med grillen.

Ha en fiiiiin o varm kväll!!!

Gårdagskvällens grill med 12-åringen o vi andra!!!!

Grillmästaren o jag

Av Sofia - 25 augusti 2016 18:35

...för idag är det STELLAS födelsedag! Vilken dag du fick. En riktigt riktigt härlig sommardag med sol och värme. Du startade din dag mycket tidigare än vi andra i huset så vi väckte dig inte med vår skönsång. Skön och skön – David är i målbrottet så det var väl inte så skönt kanske…. Harry Potter målarböcker med pyttesmå små mönster och figurer blev du hursomhelst supernöjd med och traditionsenligt blev det glass på sängen. Nyttigt nyttigt men man fyller ju bara en gång om året (tack-o-lov).


12 år. Nu börjar hon bli stor, den lilla. Hon kommer alltid att vara minst i mina ögon. Minns när Johanna var i den åldern. Då var hon storayster till tre småsyskon och jag tyckte hon var stor. Märkligt hur man ser på barnen i skaran. Idag hade hon haft drama för första gången på elevens val och det hade varit superkul!


Firandet fortsätter framåt kvällskvisten då du får välja vad vi ska grilla. För grilla måste man ju göra en sån här underbar dag. Grill smakar på något vis alltid bättre när det är fint ute. Har på känn att det blir spett med lite olika grejer.


Idag är det även Johannas namnsdag. Hon heter Johanna Louise Sofia – så namnsdagspengen är swishad! Louise är inget släktnamn utan mer för att det låter så vackert ihop med Johanna. Carl Hamiltons dotter hette det i nån film som gick typ 1996.....


Hade planer på att städa huset i dag men det går fetbort, på grund av både väder och födelsdag! Dammet ligger ju som bekant kvar. Ingen tar det ifrån mig.


Ha en go kväll och kraaaaaaaam på dig Stella!

 


 

8 år

 

9 år


  

 

12 år

 

Brickan

Av Sofia - 24 augusti 2016 20:18

Idag har vi firat av en trevlig kollega som tyvärr valt att lämna Tekniska Serviceförvaltningen och går vidare mot nya utmaningar. Vissa kollegor som lämnar passerar revy utan att lämna några större intryck. Vissa saknar man alltid mer. Mats kommer att bli en sådan. Det har kommit många underfundiga kommentarer från honom och många intressanta diskussioner vid fikabordet. "Alla är vi lika inför lagen" är hans devis vilket han verkligen med heder har visat under sina år här på jobbet.

Ett par timmar på Matlyckan med god mat och dryck fick runda av denna arbetsdag och jag önskar honom ALL LYCKA i fortsättningen. Han är en sådan man bjuder med när vi fortsättningsvis kommer att träffas utanför jobbets portar!!

I morgon är det Stellas födelsedag!!! 12 år. Jag fattar inte vart de tog vägen..... Jo, det begriper jag väl. De gick snabbt och flickan har växt upp till en fantastisk tjej. Solen i tillvaron! Alltid glad och på hugget. Lite för rädd för getingar, flugor och spindlar men annars ? helt ok! Dessutom har hon lärt mig Snapchat. Tack fina Stella Bella Bus!! Gå o lägg dig nu så vi kan väcka dig i morgon med glass på sängen! Det var evigheter sen jag hade dig här den dagen du fyllde! Detta förbannande växelvis levene!!

Natti natti!!!

Promenad på lunch i vackra Nässjö i sensommarvärme!!!

Räkmacka på Matlyckan! Såååå gott!!

Trevliga kollegor!! Ett avsked för Mats!!

Av Sofia - 23 augusti 2016 20:47

Vilken underbar dag igen. Pigg som attan när jag vaknade. Skönt för en gångs skull. Har varit tröttare än vanligt sedan semesterns slut och nu känns det som att det har vänt. Jag både cyklade en timme, dusch, vika en maskin tvätt och plocka ur diskmaskinen innan jag gick till jobbet. Det blir inte många steg i appen när jag sitter på träningscykeln men det får man ta ? tänk om det fanns en app som räknade antalet svettdroppar? Då skulle jag ligga bra till.

Det finns några som har tipsat mig om att börja spela Pokémon. Ni vet de där, både unga och gamla som hysteriskt gåspringer omkring och letar Pokémonfigurer. Skaran som spelar ökar och lite överallt kan man se dem mer eller mindre farligt nära trafikerade vägar. ?Du som går så långt ? du skulle komma upp i höga levelsr?. Personligen är jag inte ett dugg intresserad av att umgås med Pokémon när jag går mina långrundor. Jag koncenterar mig hellre på naturen och distraherar mig lite lagom med bra musik eller en intressant pod i öronen.

I morse lyssnade jag på den pinfärska poden där Tomas Roos intervjuade Erik Karlsson inför World Cup. 1 h och 20 min som handlade om barndomen i landsbro, vägen till hockeyframgångarna och livet i allmänhet. Mycket intressant och kul. Det mesta visste jag väl eftersom Jonas har berättat en hel del om sin pojk men att höra hans egna ord om vissa händelser var ju helt klart lite häftigt. Vissa saker har slagits upp utan like i dagens exemplar av Aftonbladet. Att som mamma till en bandmålvakt höra historien om Jonas tillvägagångssätt att markerade att Erik inte skulle bli hockeymålvakt. Ja, lite kluven blir jag ju. Hm.....

Kvällen som dagen har varit ljummen och nu har vi testgått till Spexhult utan att varken jag eller Jonas känner något i våra respektive ben. Härligt. Å vi fick många steg. Check!

Lev väl!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards