Alla inlägg den 16 oktober 2010

Av Sofia - 16 oktober 2010 15:52

1 år går fort!! Riktigt fort!! I skrivande stund hade vi för ett år sen precis varit i Nässjö Stadshus och blivit vigda. Efteråt åt vi god middag på restaurang Akropolis. Det står en vacker bukett vita rosor på bordet nu. Det får symbolisera det hela även om jag köpte dem mer för dekoration till kvällens fest.


  





Röd currypasta är en hyfsat ny upptäckt för mig. Finns i vissa recept jag har och sätter onekligen extra sting i maten. Tar man för mycket (trots att jag tog exakt vad receptet visade) blir det STINGGGGGGGGGG! Jag smakade av såsen o jag gillar när det biter till lite...men här "försvann" mina smaklökar helt o hållet. Bad Ulf smaka av och av hans ansiktsuttryck att döma var det lite för hot.. Det är tur att man ibland köper ingredienser så man kan "göra om".. Gång nr 2 blev det dock riktigt bra..

  

Förutom feststök har vi hunnit med en go promenad i höstsolen. Solen värmer faktiskt fortfarande men i skugga blir det riktigt kallt. Det går åt både vantar och mössor.


Ha en go kväll! Är det nån som saknar mat med sting ikväll?? Då kan jag avvara lite jordnötssås av den "hotare" sorten   

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards