Direktlänk till inlägg 8 juli 2024

Semester på riktigt

Av Sofia - Måndag 8 juli 13:00

Idag är första semesterdagen på riktigt. Inte förrän Jonas går på semester känns det som på riktigt även om jag absolut har att göra i min ensamhet. Sortera upp kort från framkallning från drygt ett år till exempel och framförallt klistra in dem. Men sorteringen är gjord hursomhelst.

I lördags var vi på middag hos bror Anders och Lotta med mor och far. Pelle o Monica var i Dalhalla och lyssnade på hyllningskonsert Queen. Dagen sammanföll med 33-årig bröllopsdag för Anders och Lotta och det var fantastiskt god bröllopsmiddag, ha ha. Gott grillat kött och världens godaste Pavlova. Kvällen blev sen, vi blev sittande i soffan och pratade politik - min bror är ett ovärderligt stöd.

Igår umgicks vi med Henry o Alexandra. Vi besökte Kulturgatan i Bodafors som är en riktig pärla som turistmål i vår kommun. Fina utställningar, en med trä och en med textil. Alla i sällskapet uppskattade nog inte dessa alster lika högt som jag, ha ha. Jag ser hantverket bakom. Jonas tyckte jag kunde hängt upp min virkade gröna klänning och värderat den till 200 000 kr.

Vi besökte även huset där Rolf Lehman bodde och hans ateljé där han gjorde sina fantastiska intarsia-verk. Häftigt att allt är bevarat och tänk vilken kändis vi hade i Bodafors. En go fika på det mysiga caféet fick avsluta vistelsen och vi åkte hem och hängde i Solbacka. Gjorde en god pasta med kantarellsås till kvällen. Så gott!!

Idag tar jag det lugnt. Lite rosslig och inte helt hundra i kroppen. Jag får vila bort det så man orkar ha semester.

Ha en fortsatt fin måndag.

En kväll i Norra Sandsjö med bror Anders och Lotta plus mor och far

Anders och Lotta firade 33 år som gifta.

Mitt barndomshem i bakgrunden

Den pavlovan var mumsig

På Kulturgatan i Bodafors- här i utställningen med textilier

Utställningen med trä

Intarsia- ett verk av Thomas Tempte

Utanför Rolf Lehmans hus som är intakt o h bevarat

Rolfs verkstad, även den bevarad

Gofika i caféet

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Tisdag 20 aug 18:55


En tisdag. Jobbet har dragit igång på allvar. Vardag. En underbar morgon när sjön ryker. Så vackert. Glömde att ta kort från vår altan i morse så jag tog en bild på väg till jobbet. Promenad idag. 8 grader så det blev att skala av sig klädesplaggen e...

Av Sofia - Söndag 18 aug 11:54

På hemväg från Stenungsund. Tillbringat det senaste dygnet hos Jonas dotter med familj och gratulerat Elise som fyller hela fem år nästa lördag. Men nästa helg ska vi flytta Stella till Göteborg inför höstens studier och dessutom fira hennes 20-årsda...

Av Sofia - Lördag 17 aug 10:10

I veckan som gick blev jag tillfrågad att hålla invigningstalet när Kärleksveckan går av stapeln i Nässjö kommun måndagen 9 september. Så glad jag blev. Så otroligt kul. Vilken ära! Å jag som regnbågsmamma och stolt förälder ser verkligen fram emot d...

Av Sofia - Fredag 16 aug 16:32

Idag har inte Stella namnsdag. Men det hade hon igår. Jag glömde inte bort att gratta även om mormor hann före. 15 augusti är Stellas namnsdag och namnet betyder stjärna. Å hon är ju en stjärna så namnet passar henne alldeles utmärkt. I går var d...

Av Sofia - Torsdag 15 aug 18:39

Som han sjunger, vår svenske ikon Tomas Ledin. Vi är på gång, vi är laddade, vi är tända. Lite så kändes det idag när vi samlades i Pigsllesalen och fick en presentation av arkitekterna som ska rita vår nya kommande simhall - badhus. Ett gäng fr...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards