Direktlänk till inlägg 30 mars 2011

Antikrundan

Av Sofia - 30 mars 2011 18:06

...kommer till Nässjö den 28:e augusti 2011! Plats: Träcentrum. Man ur huse nu och visa upp dyrgriparna! Nu ska man rota fram gamla tavlor (de som inte platsar på väggen men kanske är värda flera hundra tusen... ; ) Ljusstakarna, värda mega, de man fick ärva från farmors mor som inte alls passar in den avskalade rena stil man har anlagt (jag önskar jag kunde men kan inte få till det). Nej, risken att jag hittar nåt hemma är väl inte så stor.


Det är ett underhållande program och de gör oftast väldigt intressanta reportage om staden de är i. De som värderar är också väldigt underhållande. Särskilt han som nästan "kryper upp och in i ansiktet" när han ska intervjua ägaren av föremålet. Vet inte vad han heter... Kanske skulle man ändå försöka hitta nåt och gå dit? De tavlor jag gjort under årens lopp och nu menar jag de jag målat ; )....undra vad de är värda? Möjligen skrotvärde av papper, ram o glas...


Det är hur som helst fascinerande att man kan vaska fram så många värdefulla grejer som de gör. Ibland ÄR det en förmögenhet när folk inte alls trott det, ibland tvärtom. Roligast är dock när de väntar på ett värdebesked. Alla ska se o otroligt oberörda ut! Det uttrycket måste jag träna på i så fall...


Sol hela dagen...de stenhårda smutsiga snövallarna smälter sakta bort...fåglarna kvittr..nej vrååååålar....snödropparna är framme... Känslor för vår har jag hela året men nu är det riktiga vårkänslor!!!!!

Love o go kväll!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards