Alla inlägg den 5 april 2011

Av Sofia - 5 april 2011 20:18

Nu börjar det! Jakten på mellankläderna. De kläder man alltid borde köpt för länge sen. De kläderna som förutseende mammor handlar... Jag tillhör INTE den skara som åker till Ullared o handlar nästa säsong kläder till mina barn. Med 4 stycken borde jag lärt mig att man ska göra så för att både spara tid, energi och framförallt pengar. Nu är det fru Holm Storme som känner sig dum vid fritidslämning av Stella när det bara hänger ett par tunga galonisar och glor på mig och tänker: "Hallå! Det är 4 grader ute. Stella ska ha utedag i dag och hon kommer frysa!!!"


Vinteroverallens tid är förbi = BEFRIELSE!!! Men nu behövs vadderade/fodrade galonisar (snabbt). När barnen är ute mestadels är det lite kallt med tights och ofodrade regnkläder! Gick till de "stora kedjornas" place idag och hittade ETT par. Skitful blå färg som jag hade på känn att Stella inte skulle gilla.... Dessutom ingen tillhörande jacka!


Det var pappa som efter jobbet fick besöka RUSTA och handla. Stella fick välja i de mängder som hängde där...för där hade de grejer. Rosa, lila, gult, blått, alla regnbågens färger... Stella valde rosa!!! (konstigt nog ;) Check! Fixat! Ordnat! Å vi slapp!!!!!!!!!!!!!!! åka till Ullared!!


Å så hämtade vi min cykel idag + en ny snygg hjälm. Inte ett ord till om just racercykel idag eftersom halsen värker och huvudet likaså. Hade jag varit pigg hade jag cyklat till månen ikväll - trots regn!!! Jag kommer igen...med full kraft.


Gonatt!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards