Alla inlägg den 27 januari 2012

Av Sofia - 27 januari 2012 18:09

En vecka är till ända... En bra jobbarvecka. Faktiskt "flow"!! För det mesta känns det så men ibland är det bättre. När man stämpar ut för veckan och har den där go-känslan...då är det skönt att "ta helg". 


Hem för ett spinningpass...helt ensam. Inte för att jag kanske har det tempot som uppnås i en mer organiserad samling men svetten lackar och jag mår bra - helt enkelt en väldigt bra inledning på helgen.


Å nu fortsätter äventyren. De stoooora grabbarna ska leka...lr jag menar spela bandy på Skogsvallen. De stora grabbarna i detta sammanhang är äldre män för att uttrycka saken på ett milt sätt. Det är ju lätt att trampa nån på tårna när man talar ålder, vilket iofs jag trodde bara gällde kvinnor... De äldre männen är tillika tränare, materialare och annat behjälpligt folk i bandysammanhang. Två lag gör upp om äran och jag trodde det var lite mer på skoj men efter denna eftermiddag där min man går och har lite light ångest för denna match, får jag nog revidera uppfattningen. Han muttrar nåt om.... "XX är ju med och jag veeeet ingen som åker bättre skridskor än han". Inga namn eftersom jag återigen kan trampa nån på tårna betr. om vem som åker bäst skridskor. Men att delta i antingen laget "Stolpe in" eller "Stolpe ut" var heeeelt frivillig. Ingen har tvingat någon...hoppas jag. 


Vi  tjejer, kvinnor, (för det är bara hanar på isen) sitter och hejar på - inomhus och ska inta förfriskningar. Jag VET att alkohol och idrott inte hör ihop men märk väl att vi inne på Blå Knuten inte ska vara på isen och spela.


Efteråt blir det Black & White på Akropolis. Smaskens och väldan trevligt lär det bli! Heja Nässjö bandy i alla kategorier...även äldre män!!


Å ni andra som softar i soffan ikväll..ha en nice kväll!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards