Direktlänk till inlägg 26 april 2012

Tårögd....av H&M

Av Sofia - 26 april 2012 18:18

Ja, jag blev allt lite salig och smått tårögd när jag gick Storgatan fram idag på morgonen…o såg skyltarna H&M!! Tänk va! I vår stad – det som man drömt om i flera år är nu verkligen sant! Minns hur avis jag blev på Vetlanda när de fick sin snygga butik för några år sedan. Jag är en inbiten optimist och TROTS att jag vet att Mc Donalds fick lägga ned i Nässjö (skumma tanke???) tror jag envist på att H&M kommer att funka här. Naturligtvis har det med hur butiken ser ut – vilket sortiment etc.


Å mina förväntningar infriades med råge när jag och min kollega Cissi tog premiärturen på lunchen. Stora fina ytor, stort sortiment, snyggt upphängt – inga öööööverfulla galgsnurror. Helt klart perfekt! Å vad folk sen… Jag hade varken tid eller energi till att ställa mig in någon av de långa köerna till kassan men jag lär återkomma….många gånger… Såg så många fina neonplagg som skulle varit perfekt till lördagens konsert men jag ska INTE köpa något som jag inte kommer använda mer än en gång. Hoppas nu att folk utifrån upptäcker denna fina butik och återkomer och återkommer och återkommer... Dessutom kan de ju passa på, när de ändå är här, att svänga in till våra andra mysiga och fina butiker ;)) TACK!!!! Audun Ribe och alla inblandade för allt slit - jag kan bara ana vidden av allt jobb med att få hit giganten!!


Ikväll har vår familj en fri kväll. Det betyder ingen körövning, Ulf ska inte jobba, ingen dans- eller fotbollsträning för barnen etc. Vi ska grilla trots eventuellt regn och det får bli vårt fredagsmys denna vecka. I morgon sitter jag på Pigalle och schlagerövar från 17.30--??.?? och på lördag kväll, ja då smäller det!!


PS. Idag har jag tänkt extra mycket på dig pappa! Jag jag fick nyss veta att din höftledsoperation idag har gått jättebra och jag blir lyckligt lugn! Nu hoppas jag att du snabbt blir pigg, får komma hem och kan fortsätta sitta på grållen och hålla på med ve’en i skogen massor av år till!!!!

 

Ha en fin kväll!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Av Sofia - Onsdag 20 mars 20:43


Skön tystnad smeker mitt öra Endast vinden hörs och läker mina vintersår Snövit matta lurar mitt öga Jag ser vinter men känner vår Kylan biter i min kind och håller isen envist kvar Från klockan sex till sex ser jag sjö och horisont Marstid...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards