Alla inlägg den 10 december 2012

Av Sofia - 10 december 2012 17:42

Vet inte riktigt hur man förklarar detta på bästa sätt. "Man tager vad man haver" kan vara ett bra uttryck eller så är det så att Johanna tycker att målardukarna är för små.... Då löser hon det på sitt eget finurliga sätt. Å faktum är att jag inte var speciellt glad åt idén. Inte för att hon vill "måla" på sitt rum - nej, det vore ju att kväva skaparlust och idérikedom. Men klabbet, stöket nu när det ändå var rätt FULLT med göromål. Jobbet som upptar MER än 8 h per dag, julkonserter och dess övningar (hela hemmet liksom förfaller när jag inte trollar med städ-trollstaven). Å så ska hon börja riva ut grejer i rummet och måla. Övertalningen från hennes sida gick galant. Jag satt upp vit flagg redan vid första försöket!


Å nu så här efteråt är jag ju stolt så jag nästan spricker. Resultatet blev fantastiskt! Vilken unge! Vilken energi! När hon vill då kan hon bestiga BERG och lite till med sin energi. Härligt att se hennes drivkraft...som faktiskt räckte till att plocka undan eftersig och bära ned de målarburkar fadern snällt hade handlat hem efter dotterns önskemål. Har en liten känsla dock....bara en liten...att hon kommer att vilja byta motiv med jämna mellanrum   


Snyggt jobbat Johanna!! Idé till färdigt verk - en vecka max! Produktivt minst sagt!!


Ha en fin kväll!!


  

Lyser upp i vintermörkret

  

Johanna in action, fixar sin "savann"

  

Färdigt resultat! Å den gamla gula skinnfåtöljen a' la sent 90-tal kom faktiskt åter till sin rätt ;)

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards