Alla inlägg den 12 augusti 2013

Av Sofia - 12 augusti 2013 20:16

Nej jag var inte överdrivet glad när Johanna dundrade in på igår morgon, hämtade några saker och sa i förbifarten att hon skulle med sin pojkvän samt några till för en trip till Stockholm. Över dan!! På konsert!! Oron maler och gnager i bröstet när de är ute på vägarna med bil, speciellt jobbigt när pojkar med nyblivet körkort ska åka till huvudstan tur och retur. Men vad har föräldrar för makt att stoppa i sitt tycke lite märkliga upptåg? Nada!! Det var "nån" konsert de skulle lyssna på och platsen för giget var Gröna Lund. Det kostade bara inträdet på Grönan så det kunde väl inte vara så märkvärdigt....tyckte jag... Ack så fel jag hade. 


När man läser Aftonbladet och hör om allt kaos ägt rum ute på Djurgården begriper man ju att det var rätt fantastiskt och rätt otorligt att Johanna faktiskt fick se gruppen #Tenacious D som var där. "The greatest band in the world" som de kallar sig själva. Å de är verkligen otroligt musikaliska - det lilla jag idag lyssnat ifatt på låtarna. Texterna kan jag väl lämna därhän...om man så säger. Inget jag direkt vill diskutera med min 17-åring dotter. 


Å Johanna och det gänget som åkte hade tur med stort T. Personen som stod efter Johanna i kön kom in. Sedan var det stopp. Mellan 4000--5000 st kom inte in. 17 000 pers inne på Grönan var nog. Polis vädjade folk att vända om. Det är fullt. Å de har inte varit i Sverige sedan 2002 så intresset var minst sagt stort. Själv hade jag inte en aning om detta band med vet ju väl vem Jack Black är - superhärlig skådespelare. Filmen "Min Stora Kärlek" är rolig, tänkvärd och helt underbar!!! Den kom 2001 och SE DEN om ni inte redan gjort det!!


Glad för min dotter som lyckades få se dem! Nu är hon förkyld, precis som jag. Kanske beror det på att hon köade utomhus i fyra timmar igår... Å andra sidan har jag ju inte köat en minut och har grymt ont i halsen, huvudvärk och känner mig ruggig och frusen. Åkte hem från jobbet i efttermiddags och sov, sov, sov, sov. Men att ha en förkylning är en bagatell med tanke på andra problem. Ibland surfar man på vågornas topp och livet tycks rulla på som en rolig film. Ibland sköljer vågen över mig och jag har extremt svårt för att få luft......


Stor kram till alla!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards