Direktlänk till inlägg 26 september 2014

Torsdagsmys....och fredagsmys....

Av Sofia - 26 september 2014 18:13

En dag utan blogg är för mig som en dag utan sol….å då kan man ju konstatera att det skulle bli många dagar utan blogg om man gick efter vädret….. Ibland finns det dock ingen tid (som igår). Anledningen är sällan att jag inte har något att skriva om. Det finns det alltid. På något sätt.


Igår efter jobbet åkte vi till min kusin i Vaggeryd. Den kusin som jag ”lekte” mest med när jag var liten. Lisa-beth är ett år yngre än jag och bodde i Sävsjö, hade världens finaste rum och framförallt ett eget rum till skillnad från mig. När hon var hos mig i Norra Sandsjö sov vi ofta över i min lekstuga. Förutom alla tvestjärtar var det alltid lika mysigt att vara där. Min moster Karin och K-G hade ett otroligt fint sommarställe i Bergsnärle utanför Vetlanda där jag ofta tillbringade några av sommarlovsdagarna. Många minnen….bygga kojor i skogen som låg intill, bada i sjön strax nedanför huset, moster Karins plättårta med blåbärssylt... Listan kan göras lång.


Tiden går och min kusin och jag har träffats till och från. På senare år dessvärre mer ”från” vilket vi nu ska ändra på. Nu bor hon med sin man i ett nytt hus bredvid Hjortsjön i Vaggeryd och huset var verkligen hur fint som helst. Precis ett sådan skulle jag vilja bo i, fast med adress Spexhult. Man måste ju sikta mot stjärnorna för att nå trädtopparna. Tusen tack Mikael och Bettan (och Fillan :) för en suveränt trevlig kväll! Nu ska det inte dröja flera år innan ni kommer till Nässjö/Landsbro.


Å på tal om boende…..fick igår i brevinkastet en inbjudan till balkonvisning av min bostadsrättsförening. Nu jädrar…det verkar som om balkongerna SKA bli större….och inglasade där jag bor i Vävaren. Nu klättrade jag åtminstone en bit upp på grenen….mot stjärnorna!! Innan det där huset i Spexhult....


Vill såhär på fredagskvällen bjuda på ytterligare en riktig goding från förra lördagens 100-årskonsert. Ståpäls...håret har inte lagt sig på armarna än... Mikael Stein framför med sin underbara röst "The Story" med de andra duktiga killarna i Amazon - det kallar jag fredagsmys!!!


Ha en fin kväll!!


Amazing Amazon

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Av Sofia - Söndag 14 april 19:37

Idag hade jag tänkt att göra så mycket, vara duktig och städa bilen och påbörja städning av växthuset. Ville inte vara ute en minut extra i denna hårda vind eller full storm. Blev inget med ovan sysslor men man kan ju vara duktig inomhus. Aska ur bra...

Av Sofia - Lördag 13 april 22:23

Upp i ottan och for till Skillingaryd. Stella hade då redan åkt, till Brinell för att göra högskoleprovet. All lycka älskade unge. Distriktsstämma med Centerpartiet på Skillingehus och tacksam att jag fick åka med Ann-Cathrin och Leif Gunnar. Vi ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards