Direktlänk till inlägg 23 februari 2015

Prinsessan blir balens drottning...

Av Sofia - 23 februari 2015 17:39

Min mamma har mycket klokt uttryckt att ”småbarnstiden är fem minuter av livet”. När man var mitt uppe i alla, just småbarnsbestyr, som blöjbyten, amningar, matportioner, sovrutiner, förkylningsperioder kändes det ju såklart inte så. Men nu, när man har barn som klarar sig själva – alltså de svälter inte ihjäl om de får vara hemma själva några timmar, känns det verkligen så. Vilken kort period det var.... Å ibland kan jag sakna den där tiden. När små problem var just små. Nähä – var inte potatispurén så god, vi får testa i morgon igen eller så får vi prova palsternacka istället….


En sak jag minns och saknar är tiden 1—7 år…. Den tiden - då man faktiskt fick bestämma vad de skulle ha på sig - känns idag mikroskopiskt kort. Då fanns det en del fina klänningar i Johannas garderob. Vissa av dem ärvde både Elin och därefter Stella. I två års tid hade hon en av farmor egensydda guldkjol och den användes flitigt varje dag. Hon hade förresten två – den första blev utsliten…så Mai fick sy en ny. Hon tillverkade papperskronor på löpande band och hon VAR en prinsessa. Nu har det varit linne alternativt hoodtröja + jeans länge länge. Det är förvisso snyggt men nååååååågon gång kunde man ju får se sina äldsta döttrar i klänning/kjol. Som lite omväxling……menar jag och vill inte alls genusstämpla… Både Johanna och Elin är synnerligen säkra i sin smak och stil och jag funderar inte ens längre på att köpa kläder till dem som de inte har godkänt. Bidrag välkomnas bekant mer än mammas klädråd.


I går fick jag ett MMS av Johanna. ”Den här har jag beställt” stod det under bilden. Bilden visade en klänning…!!! Världens vackraste. Till studentbalen i juni. Då ska tilläggas att hon i snart tre år har sagt att hon absolut INTE ska gå på nån bal.... Ja, ja har jag tänkt – hon tänker nog om och jag har sett henne framför mig….i linne och jeans…på röda mattan...vilket skulle bli ett något udda inslag i allt glitter och siden. Därför är jag så extra glad nu att hon dels har bestämt sig för att gå på denna tillställning och dels för att hon har köpt en mycket fin skapelse. Å jag är priviligierad för jag har fått se den. Jag är förvisso finansiär och det var nog enda anledningen. Vår egen Taylor Swift kommer bli så fin. Prinsessan blir balens drottning!!!




Prinsessa - här med jeansklänning...dock utan krona... 


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards