Direktlänk till inlägg 30 maj 2015

Promenad i Kulla-Gullaskogarna

Av Sofia - 30 maj 2015 15:07

Vilken häftig fredag man fick uppleva. Sitta i ett stort utespa med jetstrålar på längden och på tvären är ju bara det en otroligt känsla. Lägg till en bar himmel och blicka ut över nejderna vid Hultatorp - magiskt vackert. Ett gammalt hus där timmerstockarna i original visades lite här och var. En mycket trevlig kväll.


Vaknade idag till regn... Så härligt - regn igen och 10 grader. Vi tog på oss träningskläder och utrustades oss med paraply. Sedan tog vi sikte på Lannaskede brunn och promenerade omkring i skogarna där Kulla-Gulla sprang omkring som barn. Njae, kanske inte just hon med hennes upphovsmakerska Martha Sandwall Bergström (som skrev alla böckerna) befann sig här som barn. Jag älskade Kulla-Gulla som barn och läste säkert böckerna 4 ggr på raken. Läs - jag VAR Kulla-Gulla!! Är en häftig känsla att gå omkring i de skogarna där Martha säkert hämtade inspiration som liten. Martha kom ifrån denna bygd och hennes familj ägde/drev spa-anläggningen som en gång låg här. Idag finns bara rester kvar av någon byggnad men det finns mängder med information på uppsatta skyltar om man intresserad.


Lördag och Vetlanda stadsfest. Snart kommer Johanna och hennes Alexander och skjutsar oss in till den stora staden. Mycket snällt!!!! Å vi skulle ta med oss eget att grilla och eftersom det helt plötsligt landade 20 kg makrill i köket igår så har vi just makrill med oss. Dillfylld hel grillad makrill. Är det inte gott finns det säkert nån hambugare på stan att köpa.


Ha en fortsat fin lördag!!!!


 

Vackra Landsbro med omnejd!!


Om några månader blir denna vackra blomma ett hjortron!

   

Jonas och hans kompis Kenneth rensar makrill på löpande band....


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Av Sofia - Onsdag 20 mars 20:43


Skön tystnad smeker mitt öra Endast vinden hörs och läker mina vintersår Snövit matta lurar mitt öga Jag ser vinter men känner vår Kylan biter i min kind och håller isen envist kvar Från klockan sex till sex ser jag sjö och horisont Marstid...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards