Direktlänk till inlägg 30 april 2016

Panikköpa kyl....och snygga modeller!!!

Av Sofia - 30 april 2016 15:54

När det jävlas ska det jävlas ordentligt. När nu kylskåpet lägger av (efter en antagligen mycket lång och trogen tjänst) ska detta hända just precis som man har veckohandlat en fredag. Nästföljande dag är Valborgsmässoafton....(hur är det med öppettider o service en sådan dag?). Å det har varit kylskåpskallt hela veckan utomhus men inte idag.... Dessutom SKULLE jag titta på Johanna när hon går modevisning i Vetlanda kl 13.00 så nån installation blir det inte på Kungens födelsedag till ära.

Av utseendet att döma har mina Siemens kyl och frys tjänat detta hus de senaste 15-20 åren (flyttade ju in för ett år sen) så jag har väntat på att detta skulle ske. Dessutom är jag för klen för att mecka med sånt här själv. Jag fick som vanligt tips av en räddare i nöden Pelle-kollegan som tipsade om en vitvaru-bod strax utanför Nässjö. Göte fixar nytt och kör hem det, tar med sig de gamla och vips så var den skatteåterbäringen borta. Nej, varför skulle man få några extra kronor över nån gång..... Plötsliga (efterlängtade och väl beräknade) inkomster och plötsliga utgifter.
#tyckerlitesyndommigsjälv
Det hela löste sig dock till det bästa. En begagnad kyl stod o väntade på mig!! Håller förhoppningsvis några år och jag får några kronor över!!!
#återanvändnärdetgår

Modevisningen var så bra. Som part i målet var Johanna vacker som en dag. Lång, stilig och så har hon lärt sig att se glad ut. Nu ser ju de flesta modeller på de stora scenerna både halvdöda och rätt sura ut men inte i Vetlanda. Modevisningen med kläder från Gallerian i Vetlanda var kul att se och och riktigt bra. Johanna och hennes pojkvän Alexander visade kläder från Establo och även Alexanders mamma.

Kungens födelsedag och Valborg! Mycket på G idag. Det blir tidig grill och sedan ett besök i Hembygdsparken för att se elden, fira in våren och höra min chefs mamma Ulla-Britt Lindqvist vårtala.

Ha en fin Valborg!!!

 

 

Ett litet smakprov. Hyfsat väder!!

 

 

Alexander

 

Johanna

 

Här går Johanna bredvid sin "svärmor" Anneli.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Söndag 12 maj 18:10

Jodå, vi höll oss vakna - genom alla låtar igår när Eurovision gick av stapeln. Tycker det var ett proffsigt arrangemang av Sverige och Malin och Petra ledde det med den äran. Kroatien mot Schweiz och sistnämnda drog ett längre strå. Gillar den låten...

Av Sofia - Lördag 11 maj 19:18

En sån underbar dag här hemma i Solbacka. Fint väder och jag har njutit hela dagen. Både av att tvätta fönster och rensa ogräs. Två timmar la jag på gröna skott som inte hör grusgången till och det känns så skönt efteråt. Blev väl hett i solen så jag...

Av Sofia - Fredag 10 maj 20:34

Nu är det hockey-feber i Solbacka ska ni veta. Extremt kul att Jonas son Erik tackade JA till hockey-VM. Extremt kul att han blev utsedd till lagkapten för vårt svenska lag Tre kronor. Kvällens första match känns lite som en final i nervositet och fi...

Av Sofia - Onsdag 8 maj 20:29

Igår vid tidig kaffekopp skrollade jag mobilen. Såg ett inlägg från Darins officiella sida. Det var ett år sedan hans låt Starkare släpptes. En helt fantastisk låt i sig som skulle betyda så mycket för mig och Stella. I kampen mot anorexin blev det v...

Av Sofia - Tisdag 7 maj 18:14

Idag är det ingen vanlig dag!! Idag är det min äldsta tjejs födelsedag!!! Johanna 28 år och de åren har ju typ försvunnit fort. Dock ser jag när jag letar i mina fotoalbum att mycket har hänt under dessa år. Åren har många härliga minnen! Idag för 28...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards