Direktlänk till inlägg 16 april 2017

Påskafton blev påsknatt

Av Sofia - 16 april 2017 10:22

Det är så otroligt kul att ställa till med fest. Särskilt när det är fler lediga dagar på raken. Då finns det mer energi, mer tid att fundera, testa nya recept eller som i mitt fall, göra nya rätter. För jag kan ju aldrig riktigt följa det som står i receptet till punkt o pricka. Igår la jag till och drog ifrån och bytte ut. Den citron- och smörfrästa sparrisen fick sällskap av ägghalvor och lax med pepparrotskräm. Laxen över spenatbädd och under täcket av Västerbottenost byttes ut mot kyckling och varför nöja sig med en efterrätt när man kan göra två. Lite mindre av varje förstås. Citrontårta och vit chokladkräm med grekisk yoghurt med bär. Nu ligger jag i sängen o blir hungrig igen av skrivandet (även om jag inte trodde jag skulle kunna bli det igen - gårdagens känsla).

Våra vänner fam Roos var här och det var en supertrevlig och mysig kväll. Efter den påskiga middagen blev det hockey. Vi hade åtminstone på det i bakgrunden medan vi pratade. Å glädjande vann tillslut Ottawa mot Boston i förlängning o Erik gjorde en strålande insats för resultatet. Härlig vinst! Nu står det 1-1 i matcher o slutspelsäventyret fortgår.
Tusen tack fina Lotta o Kenneth gör en härlig påskafton o tack för den fiiina blomman! Alltid lika kul att träffas!

Idag skiner solen o strax blir det ägg till frukost! Johanna o Alexander är på hemväg frön fjällen o jag har flera timmar sedan påmint dem om att köra försiktigt! Det är mycket trafik och många som ska "hem" idag.

Ha en fortsatt fin söndag!

Påskafton 2017 firade vi med fina fam Roos

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Av Sofia - Söndag 14 april 19:37

Idag hade jag tänkt att göra så mycket, vara duktig och städa bilen och påbörja städning av växthuset. Ville inte vara ute en minut extra i denna hårda vind eller full storm. Blev inget med ovan sysslor men man kan ju vara duktig inomhus. Aska ur bra...

Av Sofia - Lördag 13 april 22:23

Upp i ottan och for till Skillingaryd. Stella hade då redan åkt, till Brinell för att göra högskoleprovet. All lycka älskade unge. Distriktsstämma med Centerpartiet på Skillingehus och tacksam att jag fick åka med Ann-Cathrin och Leif Gunnar. Vi ...

Av Sofia - Fredag 12 april 20:16

Trots ihållande regn kom det folk till Malmbäcks torg denna eftermiddag. Invigning av nytt fräscht torg med mer grönytor, nya fina bänkar, japansk körsbärsträd och genomfartsgata är ändrad till gångfartsområde typ. Dessutom ett färgglatt övergångsstä...

Av Sofia - Torsdag 11 april 20:30


Var tredje år får vi våra datorer utbytta på kommunen. De är leasade och den intervallen är väl normal och logisk även att det känns som igår jag gjorde det senast. Vi får behålla den gamla ett par dagar tills vi har kollat så allt förts över och att...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8 9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards