Direktlänk till inlägg 11 maj 2017

Härlig tjejkväll

Av Sofia - 11 maj 2017 23:55

Fyra femtedelar av veckan är gjord och det känns skönt att veckan har förflutit så pass bra som den har gjort. Hosta, trötthet och heshet finns kvar men nu bara i ringa mått vilket är otroligt underbart. Denna arbetsdag avslutades med tjejkväll med gamla jobbarkompisar. De första jag hade och jag hade förmånen att få ha dem i 13 år. Har skrivit det många gånger och det känns som de fortfarande är mina kollegor. Så kul att träffas. God mat och dryck bjöds vi på och timmarna gick, som alltid, i en rasande fart. Att ventilera vardags?problem? och allt annat kul, mindre kul som händer är härligt. Girltalk ger energi! Till kvällens träff hade jag bara en km och den vinterpromenaden var uppfriskande. Nu lovas högre temperaturer så förhoppningsvis kan man lägga undan vantarna till helgen. TACK fina Kicki för en underbar kväll!!

Läste något fint i min kalender på jobbet för ett tag sedan. Det finns ett citat varje vecka, mer eller mindre fyndiga. ?Kärlek är stimulans av hjärtat under samtidig lokalbedövning av förståndet.? Han som skrivit det heter Sacha Guitry (eller Alexander George som var det rätta namnet) och jag vet inte vad han upplevt eller gått igenom. Noteras kan att han var född 1885. Det ligger mycket i uttrycket. Kärleken kan omsluta och värma, ge kraft och stöd. Kärlek är som ett klister mellan två personer och frisk kärlek ska vara genomsyrat av tillit och förståelse. Kärlekens band ska vara byggt av gummi ? gummiband ? man ger och tar. Om balansen rubbas kan gummibanden bli hårda och stela och misstron kan gro. Gummiband som blir hårda spricker till slut?.de går av. När den första förälskelsen lagt sig (om den någonsin gör det kan ju undertecknad undra) ska den övergå i kärlek och den går så sakteliga in ett annat stadium. En slags trygg känsla genomsyrat av ett sting av oro. Oron att förlora! Det där stinget kan för vissa människor te sig, utan anledning, enormt stort. Det är ju naturligtvis inte bra. Att bli sedd och hörd och lyssnad på är otroligt viktigt. Att få egentid är också tydligen väldigt viktigt, för vissa mer än andra. Personligen vill jag vara med min kärlek varenda sekund. Är vi ifrån varandra längtar jag nästan ihjäl mig och det där måste jag hantera. På något vis! Har en vän som beskrev det så bra en gång i tiden. ?Allt jag inte gör med x är lite grått." Sant, så sant!

Det där blev väldigt personligt men det är sådan jag är. Can?t help!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Av Sofia - Onsdag 20 mars 20:43


Skön tystnad smeker mitt öra Endast vinden hörs och läker mina vintersår Snövit matta lurar mitt öga Jag ser vinter men känner vår Kylan biter i min kind och håller isen envist kvar Från klockan sex till sex ser jag sjö och horisont Marstid...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards