Direktlänk till inlägg 15 augusti 2017

Lys upp min himmel i natt!!

Av Sofia - 15 augusti 2017 19:34

Det gick bra att börja jobba. Kom ihåg mina lösenord och systemen välkomnade mig. Skönt att röja av arbetsuppgift efter arbetsuppgift och tillfredsställelsen är på topp när arbetsdagens är slut och man känner att man gjort en del av allt som ligger. Det tar ett par dagar innan det flyter och det som inte flyter få flyta omkring ett tag till, tills jag hinner. Man kan inte hinna allt även om man vill. Det där är så lätt att skriva – det är svårare att leva efter den devisen.


Kul att träffa alla kollegor och prata om vad folk har gjort med sin semester. De flesta var överens om att vädret blivit mycket bättre än vad apparna visat men visst – så mycket strandväder kanske det inte blivit, inte i Nässjö i varje fall. Det är fruktansvärt att komma tillbaka till jobbet och en person saknas. Sjuk. Jag har ägnat detta många tankar de senaste veckorna och uttrycket ”livet är här och nu” blir med ens så självklart. I går när jag gick hemåt från Centerns gruppmöte på kvällen genom en varm augustikväll funderade jag på hur otroligt tacksam jag var. Måndag, den första dagen på jobbet är också en dag i livet. En dag i mängden av andra dagar är en gåva som vi ofta tar alldeles för självklart. Alla problem i varierande storlek är en liten fjutt jämfört med de besked vissa människor får. Livet kan när som helst ta en annan vändning.


Min egen lilla stjärna har namnsdag idag. Stella är dagens namn och du lyser starkt på min himmel varje natt. Även om du inte alltid är hos mig finns du där och dina ibland kvällsmess ”jag saknar dig och älskar dig mamma” värmer mig så.



Lys upp min himmel i natt

Min egen stjärna, min Stella!
Du fanns inom bara mig
länge, länge

Du var min
Jag valde att ge dig liv
Ett självklart beslut
Men vad jag inte visste
var hur svårt det skulle bli
att dela dig med någon annan

För jag måste just dela
med mig av dig för att
du ska älska mig!

Du, lilla stjärna
Jag vill att du ska lysa
hos mig av din egen kraft och vilja

Nu är jag helt ensam
Lys upp min himmel
Med ditt milda sken
Så jag kan sova utan dig i natt!

Sigrid 2005


 

Stella betyder stjärna

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Söndag 17 mars 18:55

Igår kväll blev det inget Anne på Grönkulla, den underbara serie som vi följer på Netflix. Det var NHL-hockey och Jonas son Erik spelade med sitt Pittsburgh mot New York Rangers. Jag virkade mig in i andra perioden men gick och la mig kl halv tio. Or...

Av Sofia - Lördag 16 mars 17:43

En blank lördag, en ledig lördag. Vad gör vi helst då? Packar ryggsäcken med fika och ger oss ut. Vi var sugna på att gå runt Spexhultasjön och trots lite vanskligt väder gav vi oss iväg. Lite duggregn men ingen fara. Första kaffepausen tog vi efter ...

Av Sofia - Fredag 15 mars 19:19

Tiden går. Å tiden går fort. Alldeles för fort. 15 mars och nu vill man börja sakta ned kalendern. Men det var nyss fredag och nu är det fredag igen. En mastig vecka är till ända men den har varit otroligt bra. Resultatdialoger med Kultur- och Fritid...

Av Sofia - Onsdag 13 mars 19:46

Vaknade till ett vitt snötäcke. Bakslag faktum. Men det vita försvann tack och lov fort och innan jag tog bilen insöp jag vårluft. Det var mjukt ute. Helt underbart. Som jag har längtat efter denna våren. Det blir värre och värre för varje år. Vinter...

Av Sofia - Tisdag 12 mars 17:45

Idag har vi haft omvärldsdag. Många var vi vilket är kul. Samtliga ledamöter i kommunfullmäktige, nämndledamöter, VD för kommunala bolag, förvaltningschefer och avdelningschefer etc var inbjudna och vi samlades i Pigalle. Omvärldsdagen innebär my...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards