Alla inlägg den 22 december 2017

Av Sofia - 22 december 2017 19:23

Så gott att vara ledig. Sova ut och länge. Gofrukost. Lång löparrunda i perfekt löparväder. Tja, allt är ju relativt men att få springa utan nederbörd och "bara" nollgradigt - vad kan man mer begära den 22 december. Vägen ut till Spexhult var rätt hal med all is och snö men stora vägen hem var betydligt bättre. Så gott! När vi båda var hemma från våra rundor gick vi en stund på stan. Köpte ytterligare en julklapp, äppelglögg på Systemet och några goda julöl, fikade på Thimons och käkade julmacka. Det satt som en smäck efter den löparturen. Sedan köpte vi räkor till kvällen. Kan vara rätt skönt att käka skaldjur innan man ska ha plats för all julmat. Vissa julbord ute på lokal har just räkor vilket jag inte alls brukar känna för just på ett julbord. Gärna som garnityr på en ägghalva men inte och sitta o pilla med just där.


När vi kom hem hade jag fått leverans från USA - det jag väntade på - en klapp till mor och far - hade kommit. Sista dan.... Perfekt ju. Nu har jag rimmat på alla paket till mor och far. Det är liksom inte ordentligt gjort om inte rimmen finns där på paketen på juldagen. Å så hade vi fått julkort. Naturligtvis av en familj som jag inte skickat till. Men Tina och Henke! Hade inte er i min lista från förra året. Du får ett via cyber i mitt inlägg idag! Vi ses på Nyår! Ser så fram emot att fira med er och fam Pettersson från Sandrydet.


Nu har vi smakat av äppelglöggen, gjort Janson och rullat köttbullar. De blev så goda och vår idé om lite dill i smeten plus honung - såååå gott. I morgon äter vi lite julbord för oss själva Jonas och jag innan julen drar igång på allvar. Det är väldigt skönt med några extra dagar före jul.


Ha en fin kväll!!!


 

En sån fin julblomma från mitt hjärta fick jag igår. Älskar denna sort!


 

God Jul från oss!!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards