Direktlänk till inlägg 9 februari 2018

Jag älskar dig till månen och tillbaka...o lite till...

Av Sofia - 9 februari 2018 17:27

Igår hade vi årets första nämndmöte i barn- och utbildningsförvaltningen. Det tog sina timmar. Internbudget, internkontrollplan och en mängd andra viktiga ärenden. Vi avtackade en ledamot som jag saknar så det värker. Klok och förståndig och hon verkar vara gjord av glädje och kärlek. Minns en gång när jag fick ett fick ett ryck o tyckte jag skulle bli golfspelare. I samband med detta fick jag en scarves av henne med små golfspelare på. En sån härligt gest.


Vi hälsade igår hennes efterträdare välkommen. En ung tjej (inte ens fyllda 20) och jag blev så imponerad av hela henne. Så modig - komma mitt i säsongen - in i vår församling med mest gubbar o tanter och bara vara så hängiven. Med klar blick och röst och full med intresse. Jag ser fram emot sammankomsterna med denna nya kraft. Synd bara att hon inte tillhör mitt parti men det är ju inte så mkt att göra åt. Hon är redan, trots sin unga ålder, en väletablerad kraft i sitt eget parti och är distriktsordförande för Jönköpings läns SSU-distrikt. Varmt välkommen Anna Franzén!


Å så har vi fått ett resultat! En diagnos på vår älskade Henry. Om jag ska vara helt ärlig har nog många av oss nån typ av diagnos även om vi inte har det på papper. Vissa får chansen att bli utredda beroende på lite olika anledning. Efter flera år med diverse besök hos kurator och psykolog samt återkommande besök hos BUP fick vi idag ett utlåtande. Inte heller särskilt förvånande när jag ser mönster i beteende och upplevda svårigheter. Vad diagnosen är har egentligen ingen betydelse. Han är vår älskade Henry med eller utan bokstäver och allt fungerar idag så mycket mycket bättre. Kanske, genom en tydligare medvetenhet blir detta en trygghet i ryggsäcken. Jag älskar dig till månen och tillbaka, Henry!!


Avslutar denna kväll tillsammans med Jonas på Vallen och säljer korv i samband med NIF's A-lagsmatch. Jag kan ärligen säga att efter en vecka där jag jobbat mer än vad jag ska är det inte drömmen att ställa sig utomhus i några timmar. Men, glädjen att David har härlig sysselsättning, att idrottsklubben med ledare, lagkamrater har fostrat honom och dessutom har mycket trevligt och kul ihop med kompisarna överväger - såklart!!


Kom o kolla på bandy ikväll och köp en korv!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Söndag 17 mars 18:55

Igår kväll blev det inget Anne på Grönkulla, den underbara serie som vi följer på Netflix. Det var NHL-hockey och Jonas son Erik spelade med sitt Pittsburgh mot New York Rangers. Jag virkade mig in i andra perioden men gick och la mig kl halv tio. Or...

Av Sofia - Lördag 16 mars 17:43

En blank lördag, en ledig lördag. Vad gör vi helst då? Packar ryggsäcken med fika och ger oss ut. Vi var sugna på att gå runt Spexhultasjön och trots lite vanskligt väder gav vi oss iväg. Lite duggregn men ingen fara. Första kaffepausen tog vi efter ...

Av Sofia - Fredag 15 mars 19:19

Tiden går. Å tiden går fort. Alldeles för fort. 15 mars och nu vill man börja sakta ned kalendern. Men det var nyss fredag och nu är det fredag igen. En mastig vecka är till ända men den har varit otroligt bra. Resultatdialoger med Kultur- och Fritid...

Av Sofia - Onsdag 13 mars 19:46

Vaknade till ett vitt snötäcke. Bakslag faktum. Men det vita försvann tack och lov fort och innan jag tog bilen insöp jag vårluft. Det var mjukt ute. Helt underbart. Som jag har längtat efter denna våren. Det blir värre och värre för varje år. Vinter...

Av Sofia - Tisdag 12 mars 17:45

Idag har vi haft omvärldsdag. Många var vi vilket är kul. Samtliga ledamöter i kommunfullmäktige, nämndledamöter, VD för kommunala bolag, förvaltningschefer och avdelningschefer etc var inbjudna och vi samlades i Pigalle. Omvärldsdagen innebär my...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7
8
9 10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards