Direktlänk till inlägg 29 september 2018

Igår var det ingen vanlig dag.....

Av Sofia - 29 september 2018 18:24

...för igår var det min äldste bror Anders födelsedag. Ja, jag glömde att uppmärksamma detta igår. Det var så fullt upp med allt annat. Jag glömde dock inte bort honom - jag messade tidigt vid sjutiden men då hade han redan varit igång i typ tre timmar. Ska man som bonde ha möte kl. 08.00 - ja, då får man mjölka innan. Han hann tyvärr inte till invigningen av Brinells högstadium - det hade varit trevligt om just han varit där. Stort grattis till dig bror. Jag fattar inte hur du orkar med allt - du verkar ha non-stop-kapacitet.


I dag är det heller ingen vanlig dag för det är min brorsdotter Kristins födelsedag. Nyss flyttat till Uppsala och ska läsa juridik i många år framöver. Stort grattis Kristin på din dag!!


Idag var det sovmorgon och frukosten var inte avklarad förrän vid tiotiden. Så skönt. Nedmontering av studsmatta följde och det känns lite vemodigt att packa in sommaren i kartongerna. Det känns oerhört avlägset till nästa hoppsäsong. Istället är det tid för bandy. Isen ligger nu blank och fin i Stinsen Arena och helgerna framöver  - ja, då kan man inte vara säker på om David är hemma eller inte. Han fyllde den 16 sep och kalaset för släkten hade vi tänkt att ha i Solbacka. Det blir ingen lätt match att lösa såvida vi inte ska ta en eftermiddagsfika mitt i veckan. Denna helgen är NIF P18 i Västerås och spelar Cup. Två spelade matcher och vinst båda gångerna. I natt spelar de 00.30 mot Vetlanda och det är ju alltid ett spöka. All lycka grabbar - jobba stenhårt! Förra året vann NIF hela denna cupen och vi hoppas naturligtvis att de gör om det.


Vi har avverkat de två sista avsnitten av Outlander och nu är det lite vemodigt. Vi får vänta ända till 5 nov innan den nya, säsong 4, släpps. Kanske bra nu i flytt-o-fix-tider att vi får lite lugn och ro från Jamie och Claire. Ikväll kan vi istället njuta av filmen Erin Brockovich. Julia Roberts i huvudrollen och den är verkligen sevärd. Har sett den typ två ggr men det gör inget.


Å igår fick jag ett brev från Länsstyrelsen. Undrade vad det var såklart. När jag öppnade blev jag så stolt . En plats i kommunfullmäktige. Så hedersamt. Ett ansvar att axlar under de kommande fyra åren. Jag tackar ödmjukt för förtroendet.


 

Gårdagens födelsedagsbarn - min älskade bror och vi har bl.a ett stort intresse gemensamt - grön politik.

 

Hedersamt!!! TACK!!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Söndag 17 mars 18:55

Igår kväll blev det inget Anne på Grönkulla, den underbara serie som vi följer på Netflix. Det var NHL-hockey och Jonas son Erik spelade med sitt Pittsburgh mot New York Rangers. Jag virkade mig in i andra perioden men gick och la mig kl halv tio. Or...

Av Sofia - Lördag 16 mars 17:43

En blank lördag, en ledig lördag. Vad gör vi helst då? Packar ryggsäcken med fika och ger oss ut. Vi var sugna på att gå runt Spexhultasjön och trots lite vanskligt väder gav vi oss iväg. Lite duggregn men ingen fara. Första kaffepausen tog vi efter ...

Av Sofia - Fredag 15 mars 19:19

Tiden går. Å tiden går fort. Alldeles för fort. 15 mars och nu vill man börja sakta ned kalendern. Men det var nyss fredag och nu är det fredag igen. En mastig vecka är till ända men den har varit otroligt bra. Resultatdialoger med Kultur- och Fritid...

Av Sofia - Onsdag 13 mars 19:46

Vaknade till ett vitt snötäcke. Bakslag faktum. Men det vita försvann tack och lov fort och innan jag tog bilen insöp jag vårluft. Det var mjukt ute. Helt underbart. Som jag har längtat efter denna våren. Det blir värre och värre för varje år. Vinter...

Av Sofia - Tisdag 12 mars 17:45

Idag har vi haft omvärldsdag. Många var vi vilket är kul. Samtliga ledamöter i kommunfullmäktige, nämndledamöter, VD för kommunala bolag, förvaltningschefer och avdelningschefer etc var inbjudna och vi samlades i Pigalle. Omvärldsdagen innebär my...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards