Alla inlägg den 13 oktober 2018

Av Sofia - 13 oktober 2018 15:34

Startade morgonen med en promenad. Sängvärmen var vansinnigt lockande men när Jonas ändå skulle upp så följde jag med. Otroligt skönt att möta gryningen en dag som denna. Gick Västra vägen och passade på att köpa färska frallor på Elsies. Gifflar o pyllefrallor. De bästa. Efter frukosten var jag lite duktig. Klippte gavlarna o trimmade vid våra radhus på Ulriksdalsgatan. Egentligen är det slutklippt (enligt schemat) för säsongen men gräset växer ju fortfarande och resultatet blev snyggare.

Nu myser jag i Solbacka, Spexhult. Dubbelt upp - idag är Henry och Stella här. De har testat kajakerna. Måste göras i detta sköna väder. På en mycket liten yta fick de hålla sig o under mina förmaningar paddla åter till stranden. Nu ritar Henry i sin dator o Stella ligger i sitt rum o kollar Netflix. Henry har valt Elvis och Depeche Mode som ljudar från högtalaren. Vi väntar på Johanna o Oliver som ska komma hit o titta och vara med oss i kväll.

Jonas upprätthåller balansen i djurvärlden. Än så länge är det älgarna som leder eller rättare sagt inget har skjutits. Jan väntas hemåt framåt skymningen. Tacos håller på att förberedas o badtunnan skall testas.

Ha en fortsatt go lördag!

En liten test av både Henry o Stella

Vilken go dag

MYYYYS

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards