Alla inlägg den 23 december 2018

Av Sofia - 23 december 2018 14:55

Tog fram målargrejorna igår o satt o målade ihop med Stella. Det var år sedan jag utövade denna syssla o fick helt enkelt köpa lite grejor eftersom något av mina konstnärliga barn hade ?lånat? min målarlåda. Ja, den blir betydligt mer väl utnyttjad av Henry än av mig. Igår var det dock väldigt avkopplande. Framför brasan o låta penseldragen skapa hyacint, vallmo o en ?köna?.

Johanna o Oliver kom hit på lite mat o de fick sina klappar då hon efter Torset juldagsfirande åker till Borås o Oliver inte är med på juldan. Jonas fick min klapp - en keps med rätta märket. Han har ju hundra st med Ottawa o krigarn. Nu är det hajar som gäller. Å vi skulle inte köpa nåt till varann - vi ska till Stockholm en helg i februari - MEN jag fick en kudde! En favorit - alldeles för dyr, som jag sagt (nämnt för ett tag sedan) att jag ville ha! Så glad jag blev.

Gladast blev jag för Oilvers julklapp till oss. Han lagade det glappande fläktlyset. Elektriker som han är. Så underbart att laga mat i ljus! TACK!!!

I morse fick vi med oss Stella på härlig promenad. Gick till Torsa stenar o världens mysigaste stig på en ås, ca 2 km lång. På halva vägen kommer man ut då man ser vårt hus på motsatt sida av sjön. Så fin runda. Tror tom Stella njöt lite. Varm choklad på det.

Janson står i ugnen, köttbullarna är gjorda. Stuvning till morgondagens omelett är klar. Intensivt stök några timmar o nu - julefrid o uppesittarkväll väntar!!

God Jul alla!!!

De här godingarna kom o hälsade på.

Oliver fixade så dessa fyra skänker glädje åt matlagningen - varde ljus!

Han blev glad gör rätt keps

Å jag blev så glad för rätt kudde

Godissort efter sköna steg

Världens bästa knep - göra bullarna i ugnen o sedan steka till dem lätt när det är dax att äta.

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards