Alla inlägg den 27 juni 2021

Av Sofia - 27 juni 2021 17:59

En otroligt härlig helg har snart passerat. Midsommar 2021. Kanske var man extra tacksam i år att få träffa och umgås med folk efter denna höst, vinter och vår (som mest var vinter det oxå) och restriktioner och hålla avstånd har genomsyrat hela samhället kryddat med litervis av handsprit. Helgens väder var så trevligt - svensk sommar med sol och värme men svalare vindar. Träffa goda vänner och leka - hur kul som helst. God mat adderat till detta. Awesome.

Löparturerna har varit härliga, både på midsommaraftons förmiddag och i dag. Jag vänjer mig successivt mot värmen.

Å vi har badat! Flera gånger per dag. Underbara badplats. Idag tog vi med oss fika - jag älskar att dricka kaffe och äta kex när man har badat.

Vi har ätit rester från midsommarafton i två dar. Lika gott varje gång men nu åkte den sista potatissalladen i matavfallet. Nu har jag slappat och inte gjort ett dyft nyttigt på flera timmar. Bara läst en pocket och det är nyttigt - för själen.

I morgon är det ny jobbarvecka. Ett tag till får man hänga i innan det är semester på riktigt. Känner att jag behöver det nu. Ledigt en längre tid, som så många andra.

Ha en fortsatt fin söndagskväll!

Stella ville ha hjälp med en krans innan hon skulle iväg på firande. Förr gjorde jag fyra stycken till barnen, hur hann jag, hur orkade jag?

Susannes paddelspel var fenomenalt

Vänner!!

Nattdoppet förblir ett härligt minne

Å att vi kunde sitta ute hela tiden! Jag undrar om grannarna har byggmaskinerna för vingar då inga. Tack i så fall!

Susannes gooooda tårta!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards