Direktlänk till inlägg 17 april 2022

Parkerat högtryck

Av Sofia - 17 april 2022 17:05

Vilken påskhelg vi har haft och har. Vilket väder! Sitter och pustar ut efter en cykelrunda, från Landsbro och hem. Inte överdrivet långt att ta sig 34 km på cykel men jag inledde dagen med en löparrunda till Bodafors där Jonas tog upp mig, det var överenskommet så. Helt magiskt härligt att få röra på sig i perfekt väder. Näst intill vindstilla och då gillar man att cykla. Å vi fick mackor i Landsbro och i Norra Sandsjö gjorde vi nästa paus. Mina föräldrar satt på Anders o Lottas altan och vi prickade in efterrätten med mangosorbet med hallon. Mums och sedan gick uppför till Bodafors som en dans.

I fredags hade vi vi gamla grannar och snart nya på besök. Så kul och trevligt och blombuketten vi fick var fantastisk. Kan inte låta bli att fota och fota och fota. I lördags förmiddag kom en gammal jobbarkompis på fika. Han är uppvuxen i Rävsnäs och vi pratade grund i vår sjö och fiskelycka, hockey och livets allvar. Att inte ha barn, att ha barn och allt däremellan. Tack Eskil för trevliga timmar och tack för honungen.

Nu inväntar vi David och Matilda på lite grilll. Myset fortsätter och det fina vädret likaså. Högtrycket är parkerat som Jonas nyss läste i väderprognosen.

Fortsatt glad påsk!!!

Härliga vänner på besök!

Vacker bukett

Hit blev det löpning i dag

Lite trötta efter cykling - 116 höjdmeter uppför

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Söndag 28 april 19:08

Sitter i fåtöljen och det är första kvällen på länge som vi inte tänder en brasa. Äntligen har vårvärmen kommit och den är så otroligt efterlängtad. 19 grader idag och go sol. Har njutit hela dagen även om vi har varit lite trötta efter festen igår. ...

Av Sofia - Lördag 27 april 15:44

Veckan som gick var minst sagt mastig. Men även kul och känns det mastigt och kul och inte bara mastigt funkar det. Jag funkar! Torsdagskvällen innebar kommunfullmäktige och det var en hel del större ärende. Årsbokslut, jobbstrategi och gymnasiesamve...

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards