Direktlänk till inlägg 27 juli 2023

Två pinnar plus

Av Sofia - 27 juli 2023 20:36

Det härligaste av allt är att de flyttar hem, Henry och Alexandra. Win-win är att det blir ytterligare två unga individer i Nässjö kommuns befolkningsstatistik. Kan inte låta bli att tänka så, ha ha. Efter fyra år i Linköping flyttar de hem och flytten gick delvis igår och idag. David och Ulf körde tunga grejor och massa flyttlådor igår och vi tömde lägenheten idag. Lite mer otympliga saker som tomatplantor, cykel och en kattleksak vilken tar ett halvt rum, minst. Kattleksaken alltså. Dagen gick hur bra som helst. Medan vi bar ut städades det allra sista - någon mer ordentligt flyttstädning har jag nog inte sett. Det där kan de.

Deras två katter Demitrius och Florence var inte helt bekväma med bilfärden på cirka två timmar hem men de verkade trivas i nya lägenheten som är så mysig. Mitt i stan. Utsikt över Södra Torget och delvis över Ingsbergssjön.

När kärran var tömd blev det hämtpizza från Cactus och därefter kom Stella förbi på en fika. Helt enkelt underbart att ha dessa ungdomar i stan. De kommer att trivas i Nässjö - det är jag övertygad om.

En svamprunda fick avsluta denna dagen. Regnet har strilat mest hela dan men kvällen bjöd på sol.

Fika i snart tom lägenhet innan den tömdes

Glad mamma att gå hem sina ungar

En ovärderlig flyttkarl, chaufför och bärare

Pizza efter dagens gärning

Välkomna hem finaste!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Söndag 28 april 19:08

Sitter i fåtöljen och det är första kvällen på länge som vi inte tänder en brasa. Äntligen har vårvärmen kommit och den är så otroligt efterlängtad. 19 grader idag och go sol. Har njutit hela dagen även om vi har varit lite trötta efter festen igår. ...

Av Sofia - Lördag 27 april 15:44

Veckan som gick var minst sagt mastig. Men även kul och känns det mastigt och kul och inte bara mastigt funkar det. Jag funkar! Torsdagskvällen innebar kommunfullmäktige och det var en hel del större ärende. Årsbokslut, jobbstrategi och gymnasiesamve...

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards