Direktlänk till inlägg 1 augusti 2023

Idag är det ingen vanlig dag

Av Sofia - 1 augusti 2023 17:25

Idag är det min bror Pelles födelsedag. Förste augusti och dessutom har han namnsdag på samma dag. Värt att fira och vi gjorde så. Planerna idag var att besöka Vandalorum i VÄRNAMO inte Vetlanda som jag skrev häromdagen. Tänkte rätt men skrev fel. Det blir så ibland när tankarna är lite på annat håll. Tur att det finns vänliga och uppmärksamma läsare som påtalar.

Hursomhelst - jag kände inte för att dra iväg till Vandalorum idag. Det blev en skön promenad i skogen efter frukost istället. Sedan åkte vi till Bodafors och köpte fikabröd på Rostedts plus en blomma. Åkte till kyrkogården och hälsade på samt grattade min bror. Bodafors kyrkogård är hans nya jobb som vaktmästare. En fridfull och mycket vacker plats.

Fikade ihop efter att han och en sommarjobbare käkat lunch. Trevlig utflykt på nära håll.

Nu inväntar vi David och Matilda, Henry och Alexandra på grill. Att sitta ute är tveksamt, kanske en stund.

Ha en fortsatt fin kväll!!

Jonas och födelsedagsbarnet

Lillasyster och storebror

Fina stora blåbär växer på kyrkogården

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Söndag 28 april 19:08

Sitter i fåtöljen och det är första kvällen på länge som vi inte tänder en brasa. Äntligen har vårvärmen kommit och den är så otroligt efterlängtad. 19 grader idag och go sol. Har njutit hela dagen även om vi har varit lite trötta efter festen igår. ...

Av Sofia - Lördag 27 april 15:44

Veckan som gick var minst sagt mastig. Men även kul och känns det mastigt och kul och inte bara mastigt funkar det. Jag funkar! Torsdagskvällen innebar kommunfullmäktige och det var en hel del större ärende. Årsbokslut, jobbstrategi och gymnasiesamve...

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards