Direktlänk till inlägg 4 december 2023

Vacker morgon

Av Sofia - 4 december 2023 19:50

I morse var första gången på väldigt länge som jag gick från Skogskyrkogården i Handskeryd till jobbet. En för mig ganska kort sträcka men det var lite lagom efter en lång tid av krasslighet och hosta. 2,7 km till Vipan och jag tog vägen via Ingsbergssjön. Gick igenom Winter Glow Nässjö. Tittade närmare på alla fina ljusslingor och bollar. Jag njuter verkligen och de där ljusen behövs i denna mörka tid. Både kalendermässigt och när det gäller omvärlden. Krig som rasar och jag lider med alla som drabbas. Varför? Till vilken nytta? Så otroligt meningslöst. Allt lidande i onödan.

Hela dagen på tekniska. Jobbade med vår lokalförsörjningsplan och idag kom jag verkligen en bra bit på väg. Känns bra. Jag hoppas jag har ett utkast klart på mina delar innan jag tar julledigt. Om det nu blir nån ledighet. Införandet av nytt ekonomisystem ställer till det lite för alla inblandade i år. Huvudsaken är att det blir bra när allt ska igång i januari.

Sitter framför elden och känner kampen mot John Blund. Han vill verkligen att jag ska gå mot kudden och jag tror faktiskt att jag ska lyda honom. Inte streta emot.

Godnatt!!

Winter Glow Nässjö

Bryggan vid sjön

Adventsfika igår med mor och far

Å de var helt underbara! Tack Stella!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Söndag 28 april 19:08

Sitter i fåtöljen och det är första kvällen på länge som vi inte tänder en brasa. Äntligen har vårvärmen kommit och den är så otroligt efterlängtad. 19 grader idag och go sol. Har njutit hela dagen även om vi har varit lite trötta efter festen igår. ...

Av Sofia - Lördag 27 april 15:44

Veckan som gick var minst sagt mastig. Men även kul och känns det mastigt och kul och inte bara mastigt funkar det. Jag funkar! Torsdagskvällen innebar kommunfullmäktige och det var en hel del större ärende. Årsbokslut, jobbstrategi och gymnasiesamve...

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards