Direktlänk till inlägg 7 december 2023

Helvetet på jorden #fuckanorexia

Av Sofia - 7 december 2023 20:45

Godkväll! Hittade ett par rader som jag skrev i augusti då allt var som värst. Har inte velat titta på orden, det har varit för jobbigt. De två sista verserna har precis gjort dikten klar. Trots snö, is och kyla är det värme inombords. Nu är det vår!



Helvetet på jorden

Denna sommar kunde blivit den bästa
Ledigt efter en hektisk vår
Nytt uppdrag som har slukat mig
Under tiden tynade du bort, på mindre än ett år

Jag trodde jag skulle få slippa just detta
Något av de värsta har drabbat dig
Monster i ditt huvud
och allt mörker når även mig

Jag är inte längre vårdnadshavare
Jag står bredvid och ser på
Frustrationen hugger ned mig i bitar
Jag önskar bara jag kunde förstå

Förstå hur jag tänkte då
För 35 år sedan var ditt öde mitt
Förstå hur jag kände så
Dina tankar nu, var min världs mitt

Jag ber mina böner att det ska vända
Att demonerna ska lämna dig
Vet inte vad som är värst
Att vara dig eller mig

Önskar du kunna höra mina böner
Se mina tårar på natten
Men jag vill inte ge dig någon skuld
Bara kärlek, bara livet - du vet den där skatten

Nu har du fått första hjälpen
och vården omkring dig finns
Om några år ser vi tillbaka
Med tacksamhet och minns

Att se dina kinder få färg
Är som känslan när vinter blir vårtid
Att se dig åter gro
Obeskrivlig tacksamhet i denna tid

Man går stärkt ur det här
säger man bara efter allt som hänt
Det var helvetet på jorden
Sakta men säkert har det vänt

SigridSofia

Älskade älskade Stella

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Söndag 28 april 19:08

Sitter i fåtöljen och det är första kvällen på länge som vi inte tänder en brasa. Äntligen har vårvärmen kommit och den är så otroligt efterlängtad. 19 grader idag och go sol. Har njutit hela dagen även om vi har varit lite trötta efter festen igår. ...

Av Sofia - Lördag 27 april 15:44

Veckan som gick var minst sagt mastig. Men även kul och känns det mastigt och kul och inte bara mastigt funkar det. Jag funkar! Torsdagskvällen innebar kommunfullmäktige och det var en hel del större ärende. Årsbokslut, jobbstrategi och gymnasiesamve...

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards