Direktlänk till inlägg 9 december 2023

En stabil och trygg målis och julmys hos grannen

Av Sofia - 9 december 2023 18:02

En hektisk vecka har passerat med massor av lärdomar och roligheter. Torsdagskvällen ägnades åt sista kommunfullmäktige för året. Bröderna Wareborn tog emot byggnadspriset för 2023 vilket alltid delas ut i samband med decembermötet. En otroligt vacker ekonomibyggnad har uppförts på den fina gården Ribbingsnäs.

I fredags förmiddag tog jag tåget till Jönköping, gick upp till Rosenlunds Vårdcentrum för att delta på Kommunalt forum. Kommundirektörer och dito roll som min från 13 kommuner i länet deltar och det var första gången för mig. Frågor på programmet var infrastruktur och kompetensförsörjning. Summa av alla diskussioner var att vi måste samarbeta ännu mer, vara överens i våra önskemål när Trafikverket ska prioritera sina projekt. Det är låååånga processer, det vet vi. Likadant kompetensförsörjning. Vi ska inte slåss om arbetskraften utan hitta vägar tillsammans att attrahera till t ex vårdyrken. Det var många pikar under förmiddagen om att inte tågen går, till de som sitter i berörd regionnämnd. Mitt första tåg på morgonen var inställt på grund av vagnsbrist, blev hänvisad till nästa avgång. Undrade i mitt stilla sinne hur många i salen som nyttjade kollektivtrafiken till mötet. Utan att veta var jag nog tämligen ensam.

Fredagskvällen avslutades i Stinsen Arena med konstant nervositet i två timmar minus paus. David i målet och derbymatch mot Åby. Men han gör det så bra vår fine kille. Lugn, stabil och trygg i målet och dessutom väldigt duktig. Löjligt stolt att vara mamma. En tuff match mot ett bättre lag. Oavgjort 2-2 kändes som en seger.

I dag har vi besökt Eksjö julmarknad. Julmys hos grannen. Jonas idé och både jag och Stella nappade. Så otroligt mycket folk. Som Drottninggatan i Stockholm en lördag förmiddag, typ. Brända mandlar, oliver, marsipangrisar inhandlades.

Helt slut efter utflykten till grannstaden. Min ork efter lunginflammation är inte hundra tillbaks. Men det går åt rätt håll! Tack!!

Ha en go kväll!!

Byggnadspriset delades ut i torsdags på kommunfullmäktige

På väg till tåget i fredags - njuter av Nässjö i vinterljus

En nöjd målvakt efter derbymatch mot Åby

Julmarknad i Eksjö

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Söndag 28 april 19:08

Sitter i fåtöljen och det är första kvällen på länge som vi inte tänder en brasa. Äntligen har vårvärmen kommit och den är så otroligt efterlängtad. 19 grader idag och go sol. Har njutit hela dagen även om vi har varit lite trötta efter festen igår. ...

Av Sofia - Lördag 27 april 15:44

Veckan som gick var minst sagt mastig. Men även kul och känns det mastigt och kul och inte bara mastigt funkar det. Jag funkar! Torsdagskvällen innebar kommunfullmäktige och det var en hel del större ärende. Årsbokslut, jobbstrategi och gymnasiesamve...

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards