Direktlänk till inlägg 15 december 2023

Granen står så grann och grön

Av Sofia - 15 december 2023 19:41

Äntligen är granen hemsläpad, klädd och pyntad. Eftersom jag inte vill ha en fullgran då den tar alldeles för mycket av vår utsikt köpte jag förra året en lite mindre i kruka, på torget. En snäll kollega hjälpte mig att bära den till Vipan då. Igår hade jag ingen möjlighet att bese torget så jag o Stella åkte till Granngården och handlade en, i kruka. Eller rättare sagt - krukan - var en jordklump i en plastpåse.

Efter att jag baxat in det otympliga eländet i bilen och lyckats få in den i huset var jag svettig. Å skitig. Hittade en stor plastkruka jag kunde placera den i. Vi klädde den med ljus och små kulor och naturligtvis alla fina julettiketter jag samlat på mig under de senaste åren. De som barnen har gjort. Såååå fint blev det. Det tyckte katten Aztro också. Idag har han lugnat ned dig och leker inte så mycket med varken kulorna eller paketsnörena.

Nu har Stella och jag avnjutit en underbar pasta. Hennes förslag för kvällen var saffranspasta med räkor, tomat, citron, vitlök och parmesan. Helt underbart gott. Å vackert!

Å Jonas skriver godnatt när jag skriver godmorgon. Hockeymatcher, Pittsburgh, Montreal, Toronto, Hockey Hall of Fame, öl och kött kan väl sammanfatta hans papparesa. Han har det bra och det är tomt här hemma. Är tacksam och glad för att Stella finns här.

Fick härliga kort från mor och far idag. 115 styck struvor är tillverkade. Jag längtar efter att få smaka.

Nu blir det Grinchen - en härlig julfilm. Jag har tagit det lugnt de senaste dagarna och mår bättre. Hostar men det minskar!!

Ha en fortsatt go kväll!

Stella kröner granen

Far med alla struvor

Wow så gott!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Söndag 28 april 19:08

Sitter i fåtöljen och det är första kvällen på länge som vi inte tänder en brasa. Äntligen har vårvärmen kommit och den är så otroligt efterlängtad. 19 grader idag och go sol. Har njutit hela dagen även om vi har varit lite trötta efter festen igår. ...

Av Sofia - Lördag 27 april 15:44

Veckan som gick var minst sagt mastig. Men även kul och känns det mastigt och kul och inte bara mastigt funkar det. Jag funkar! Torsdagskvällen innebar kommunfullmäktige och det var en hel del större ärende. Årsbokslut, jobbstrategi och gymnasiesamve...

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards