Direktlänk till inlägg 17 december 2023

Julstämningen försvann

Av Sofia - 17 december 2023 17:40

Trodde aldrig jag skulle skriva det här och jag tror inte ni trodde att jag skulle skriva det här. Men nu gör jag det. Jag tycker det är TRÅKIGT att snön har försvunnit. Att snön smälter är för mig förknippat med glädje och lättnad men nu när den väl ha kommit kunde den stannat kvar. När man väl ha skottat sig igenom uppfarten och allt som jag anser ska skottas, ett flertal omgångar dessutom, då försvinner den på mindre än två dagar. Precis till jul. Det var så vackert ihop med alla ljusslingor och jag kände julstämning varenda gång jag tittade ut. Idag försvann den där stämningen. Blåst och regn fick vi istället och det är ruggigt och rått.

Lite julmusik på förmiddagen och julmarknad på eftermiddagen fick kompensera. Vi kom lite sent dock så de flesta höll på att slå igen. Jag, Stella, Henry och Alexandra tog en fika på Thimons och jag åt en julmacka. Brödet liknade en lussebulle och mellan halvorna låg skinka, rödbetssallad, köttbullar, ägg och sill. Mums!!

Igår kväll kom mor och far och hälsade på. De fick hemmagjord glögg - en av dem, asiatisk kycklinggryta med ris. Vi fick ved, teaterkonfekt och mors goda pepparkakor. Dessutom struvor till kaffet. Så gott! Vi spelade sällskapsspel och hade det bara mysigt.

Att Nässjö IF slog Boltic borta med 4-8 gjorde glädjen och dagen ännu bättre. Returmöte i Stinsen på onsdag kväll. Vi ses!!

Ha en fortsatt fin tredje advent.

Bandyplay _ nervöst! Men du blåe vann

Finbesök av mor och far

Härlig kväll

Sällskapsspel och Aztro övervakar eller kontrollerar

Fikagott

I dag flyger han hem

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Söndag 28 april 19:08

Sitter i fåtöljen och det är första kvällen på länge som vi inte tänder en brasa. Äntligen har vårvärmen kommit och den är så otroligt efterlängtad. 19 grader idag och go sol. Har njutit hela dagen även om vi har varit lite trötta efter festen igår. ...

Av Sofia - Lördag 27 april 15:44

Veckan som gick var minst sagt mastig. Men även kul och känns det mastigt och kul och inte bara mastigt funkar det. Jag funkar! Torsdagskvällen innebar kommunfullmäktige och det var en hel del större ärende. Årsbokslut, jobbstrategi och gymnasiesamve...

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards