Direktlänk till inlägg 18 januari 2024

En fantastiskt trevlig lunch

Av Sofia - Torsdag 18 jan 19:40

Idag orkade jag bara inte upp kl 05.20 för att åka med Jonas till jobbet. Jag sov vidare med insikten att jag får promenera till jobbet. Stella behövde bilen. Det är verkligen inga problem för mig men när temperaturen visar tio minus - känns som minus 14 - tar det lite emot. De tre första kilometrarna var riktigt kalla men sen blev det skönare. Å solen som gick upp över Nässjös nejder - oj vad vackert.

Till Vipan för en dag på Telniska. Var förbi vår centerlokal på Postgatan för en fika innan lunch. Varm lokal och varma människor och dessutom gott fika.

Sedan blev det lunch på Högland med min förskolelärare Kerstin Svensson. Hon hade tagit initiativet att bjuda på lunch - vi har kontakt på Facebook etc. Så otroligt trevlig stund. Vi pratade livet, allt det där. Jobb, barn o barnbarn och förr och nu. Jag har så starka minnen av henne och mitt förskoleklass-år i den gröna baracken i Sandsjöfors. Jag var trygg och lycklig, säkert tack vare henne, denna levnadsglada människa. Hennes man har jag hört på så många föreläsningar genom åren som förälder på föräldramöten. Du duger som du är. Gör du ditt bästa blir det bra barn.

Tusen tack Kerstin för en fin stund och god lunch. Till våren bjuder jag tillbaka. Kunde ju tagit en selfie men glömde helt bort. Du åldras med den äran. Får ta det där kortet till våren.

Å så GRATTIS bäste Per-Anders i Sandrydet. 69 år idag! Hipp hipp hurra! Surt att vi inte kan fira dig på festen på lördag men det får vi ta en annan gång.

Grattis PA 60 år

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Söndag 28 april 19:08

Sitter i fåtöljen och det är första kvällen på länge som vi inte tänder en brasa. Äntligen har vårvärmen kommit och den är så otroligt efterlängtad. 19 grader idag och go sol. Har njutit hela dagen även om vi har varit lite trötta efter festen igår. ...

Av Sofia - Lördag 27 april 15:44

Veckan som gick var minst sagt mastig. Men även kul och känns det mastigt och kul och inte bara mastigt funkar det. Jag funkar! Torsdagskvällen innebar kommunfullmäktige och det var en hel del större ärende. Årsbokslut, jobbstrategi och gymnasiesamve...

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards