Direktlänk till inlägg 13 februari 2024

Riskfyllt poolområde

Av Sofia - Tisdag 13 feb 18:58

Det är ett bekymmersamt liv, det här. Svåraste valen är om man ska ha äppeljuice eller apelsinjuice till frukost - eller både och, för den möjligheten finns ju när det är all inclusive. Om man ska välja pasta carbonara eller spansk god tortilla till lunch - eller både och. Min tallrik är inte så full men det är många grejer på den ska ni veta. Ha ha - det ser lite kul ut när vi äntligen landat vid ett ledigt bord utomhus. Det mesta är riktigt gott även om jag vet att efter en vecka är man glad att få återgå till lite mer vanlig mat och inte buffé tre gånger om dagen.

Att ligga vid poolen innebär risker, tro mig. I går i den hårda vinden lyfte ett parasoll och träffade min solstolsgranne i huvudet. En norska vilket inte har nån betydelse men det hon sa gjorde att jag förstod att hon var från vårt grannland. Parasollet flög vidare och träffade nån mer på vägen innan nån vaken person haffade det och spände fast det ordentligt. Hua, det HADE kunnat gå riktigt illa.

Å så följer jag ju nyheterna hemmifrån. Fina prestationer av mina kusinebsrn i skidspåren. Tror det var i söndags som Frida Karlsson vann masstarten, tvåmilen i världscupen och hennes lillasyster Hanna tog två silver på ungdoms-VM. Jösses säger jag. Så coolt! Grattis till er!!

Å så har vi hittat till spaet på hotellet. En otroligt fin anläggning. Det häftigaste var poolen Döda Havet. En saltstinn pool där du verkligen flyter. Så lätt, så härligt.

Nu ska vi hänga på balkongen ett tag innan middag. Å ytterligare ett svårt val. Dags att måla om naglarna. Rött eller grönt nagellack?

Ha en fin kväll!

Har fått användning av mitt hemvirkade linne vilket oxå var meningen.

Hemma är det björkar mot stjärnhimlen, här är det palmer.

Samma vy men morgon

En riktigt häftig känsla. Pool Döda Havet

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Söndag 28 april 19:08

Sitter i fåtöljen och det är första kvällen på länge som vi inte tänder en brasa. Äntligen har vårvärmen kommit och den är så otroligt efterlängtad. 19 grader idag och go sol. Har njutit hela dagen även om vi har varit lite trötta efter festen igår. ...

Av Sofia - Lördag 27 april 15:44

Veckan som gick var minst sagt mastig. Men även kul och känns det mastigt och kul och inte bara mastigt funkar det. Jag funkar! Torsdagskvällen innebar kommunfullmäktige och det var en hel del större ärende. Årsbokslut, jobbstrategi och gymnasiesamve...

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards