Direktlänk till inlägg 24 februari 2024

Utefikapremiär

Av Sofia - Lördag 24 feb 18:09

Idag är en sorgens dag. Exakt två år sedan Ryssland brutalt angrep Ukraina. Krig i Europa, i vår närhet. Då trodde åtminstone inte jag att det skulle bli sååå långvarigt men det visade ju facit att det blev och eländet forsätter och fortsätter. Förutom allt mänskligt lidande, all förstörelse och meningslös förbrukning av resurser. Som kunde satsas på annat. Det är min fasta övertygelse - vi måste stå upp för Ukraina, stötta och hjälpa dem.

Idag kom den. Utefikapremiär. På altanen mot väggen med blicken över sjön. Utefikapremiär. Gudomligt att sitta ute med en kopp kaffe o macka utan att frysa ihjäl. Solen värmde och jag nästan slumrade till i vårstrålarna.

Tog med mig Stella, Henry och Alexandra till Torset på fika med mina föräldrar. Så mysigt och så härligt.

Jonas åkte på hockeyresa med sitt jobb. Han lånade min Frölunda-halsduk och är nog den ende som bär just det märket på den resan. Frölunda mot HV71.

Å David står i målet med Nässjö IF mot Surte. I halvlek stod det 10-0 till Nässjö. Behöver nog inte vara nervös idag. Undra om David har nåt att göra?? Men det krävs en hel del mål för att Nässjö ska till kval! Kämpa på!

Go kväll!!

Utefikapremiär

24 februari

Mys i Torset

Mammas goda fastlagsbullar

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Söndag 28 april 19:08

Sitter i fåtöljen och det är första kvällen på länge som vi inte tänder en brasa. Äntligen har vårvärmen kommit och den är så otroligt efterlängtad. 19 grader idag och go sol. Har njutit hela dagen även om vi har varit lite trötta efter festen igår. ...

Av Sofia - Lördag 27 april 15:44

Veckan som gick var minst sagt mastig. Men även kul och känns det mastigt och kul och inte bara mastigt funkar det. Jag funkar! Torsdagskvällen innebar kommunfullmäktige och det var en hel del större ärende. Årsbokslut, jobbstrategi och gymnasiesamve...

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards