Direktlänk till inlägg 30 juli 2009

Städomani

Av Sofia - 30 juli 2009 18:29

Lätt att drabbas av och svårt att få det att gå över. Att gå hemma o vara ledig är helt klart en risk. Jobbar man o är borta större delen av dagen kan man intala sig att det inte behövs städas mer än en gång per vecka. Att gå omkring i huset o SE damm etc. inverkar klart negativt på symtombilden. Självklart får våra för tillfället fem katter skulden för det mesta av skiten. De jagar varandra och dammvirvlarna springer ikapp med de små liven. En "före detta" fin palm har de tydligen utsett till klätter- o lekträd för det ligger långa palmblad överallt samt att växten inte ser så frisk ut längre.


Idag har jag dammsugit samt såpatorkat alla golv. Dammsugarn har väl varit framme i stort sett hela veckan - kan liksom inte låta bli. Annat blir det nästa vecka. Då börjar jag jobba igen - städomani'n avtar och allt återgår till det vanliga igen. Städning torsdag eller fredag kväll och därefter - åter damm i hörnen fr.o.m söndag till nästa städning.....


I morgon åkter vi iväg en sväng med husvagen igen. Stella kunde ju inte följa med förra helgen då vi var i Gränna så målet för vår färd är exotiska Eksjö. År 2005 då jag sommarjobbade på kirurgkliniken i Eksjö campade vi där några helger i rad. Fantastiskt fint och barnen älskar badplatsen med alla bryggor. En mysig promenad in till stan och kanske kolla vaktparaden på lördag förmiddag (om vädret tillåter).


God kväll!

 
 
Anna

Anna

31 juli 2009 10:02

Ja det låter allvarligt - bäst att du börjar jobba på direkten kanske? Så att inte manin tar överhanden totalt??;-)

Vet inte hur många timmar hon var ute men betydligt mer än 30 min skulle jag tro.. he he

http://giss.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards