Direktlänk till inlägg 16 juni 2010

Blandning av sött o salt...

Av Sofia - 16 juni 2010 22:10

Ja, det är en stad med en salig blandning. Av sten o grönt, hav o himmel, myller av människor, utbud av ALLT! Blandning av kostymnissar på Stureplan o tiggande människor i T-banan.. En stad som på många sätt fascinerar och förvånar. Gillar pulsen samtidigt som jag lätt känner stress när strömmen av folk ökar tempot för varje meter man kommer närmre perrongen.. Å nu har vi semester!! Tänk o bo här! Att få iväg barnen till skola o dagis mitt i det här betonggettot.. Men det finns helt klart massor människor som fixar det... Å andra sidan - där vi campar - Bredäng näst intill Mälarhöjden - jättevackert, kuperat samhälle som vilken småstad som helst...


Hur som helst. 3 underbara dagar har vi haft. Helt slut på kvällarna men vi har upplevt massor med historia, kultur, natur, roligheter.. Den skönaste kommentaren fällde Stella när vi traskat runt i Livrustkammaren en bra stund o kollat in alla fina kungliga vagnar från 1600-talet å framåt. "Det är nog mycket roligare på Gröna Lund". Å hon gillade verkligen detta nöjesfält precis som de andra.. Inget gnäll då inte... Själv anser jag det är bra mkt jobbigare att tillbringa 5 timmar här än springa en halvmara. Får väl ändå anse att jag klarade dagen helt ok och DESSUTOM åkte jag "In Sane" som verkligen var in sane. Tänk fritt fall (som jag avskyr pga svindel) o när man är där uppe börjar det kränga, svänga runt upp o ner... Dödsångest är milt uttryck..


Naturhistoriska - sevärt visst.... men när man ser det ena uppstoppade djuret efter det andra... man (läs jag) blir helt enkelt lite mätt på det. Barnen tyckte det var jättekul (vilket ju var syftet) men bäst tyckte de om Cosmonova. Nästan lite åksjuk... Vasa-skeppet ÄR häftigt att se. Snacka om misslyckande! Som det snidades på den där båten å så bara välta. Barnen var besvikna att de inte kunde gå in i skeppet...


Nu hemma i Småland o jobb i morron! "Minisemester med maxikostnad" är en bra sammanfattning. 6 pers som ska äta, fika o roa sig = pengarna rinner mellan fingrarna..


  



  

Bredängs badplats "Mälarhöjdens badplats"


  

Gamla stan


  

Till slottet


  

På slottsbacken... Var ÄR alla prinsessor då? Framför kameran...


  

4 trollungar på Gröna Lund


  

Ungarna framför "In Sane"..


  

En ölpaus kan va guld värt mellan alla karuseller..


  

En sötenos på perrongen!!


  

David på Djurgårdsfärjan..


  

Här har vi intagit våra platser på Cosmonova


  

Stackars "Helge" tyckte Stella. Han hade ju tappat tänder. Det var nog det minsta problemet för mannen som dog när Vasa-skeppet sjönk.


  

Sergels torg


  

David o Stella framför "Rolex-butik" på Biblioteksgatan. Man blir säkert inte lyckligare av mycket pengar men undrar i alla fall hur det känns att kunna handla en dyrgrip...



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Av Sofia - Onsdag 20 mars 20:43


Skön tystnad smeker mitt öra Endast vinden hörs och läker mina vintersår Snövit matta lurar mitt öga Jag ser vinter men känner vår Kylan biter i min kind och håller isen envist kvar Från klockan sex till sex ser jag sjö och horisont Marstid...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards